Arke lanceert betaalbare SMART Inclusive formule

Rijswijk, 20 februari 2015 - Arke lanceert vanaf komend zomerseizoen een variant op de populaire All Inclusive formule: SMART Inclusive. SMART Inclusive speelt in op de wens van de Nederlandse vakantieganger die graag een All Inclusive vakantie boekt, maar daarbij alleen wil betalen voor wat hij gebruikt. Bij SMART Inclusive - zie ook factsheet - is de basis zoals ontbijt, lunch, diner, frisdrank en water bij de prijs inbegrepen. Daarnaast heeft de klant de mogelijkheid om zijn verblijf zelf aan te vullen met bijzondere producten. SMART Inclusive wordt deze zomer aangeboden in het nieuwe TIME TO SMILE hotel en appartementen Luvi in Bodrum, Turkije.

SMART Inclusive

SMART Inclusive vloeit - net als TIME TO SMILE - voort uit onderzoek van Arke naar de vakantiebehoeften van Nederlanders. Na de lancering van het TIME TO SMILE concept ging Arke een stap verder en ontwikkelde ook dit nieuwe verzorgingstype, helemaal ingericht naar de wensen van de Nederlandse klant. Bij SMART Inclusive is de basis zoals ontbijt, lunch, diner, frisdrank en water bij de prijs inbegrepen. Het gevarieerde eten is van hoge kwaliteit en wordt vers bereid, grotendeels door live cooking. Klanten ontvangen de SMART armband, dit is het betaalmiddel gedurende de vakantie. Daar staat al een bedrag op om vrij te besteden aan bijzondere producten: een speciale koffie in de ochtend, een verse smoothie in de middag of een glas wijn in de avond. Het grote verschil met All Inclusive is dat de klant alleen betaalt voor wat hij eet en drinkt. Arke geeft elke gast een SMART tegoed van 5 euro per dag, de rest vult hij naar behoefte aan door het tegoed te verhogen. Zo weten klanten vooraf de basisprijs van hun vakantie en hebben ze zelf de keuze om hun verblijf aan te vullen.

TIME TO SMILE

TIME TO SMILE is het nieuwe concept van Arke met accommodaties op mooie en populaire vakantiebestemmingen met het comfort van thuis of beter: grote bedden, een ruim balkon, inloopdouches, een moderne keuken, een snelle Wi-Fi verbinding en - zeer belangrijk - lekkere koffie. Het concept wordt exclusief op de Nederlandse markt aangeboden. Komende zomer openen zes nieuwe TIME TO SMILE hotels en appartementen, waaronder Luvi, hun deuren.

Over het concept van SMART Inclusive is een factsheet beschikbaar in de ANP beeldbank: http://bit.ly/1z5g01E

Arke is het vertrouwde, prijsvriendelijke en klantgerichte reismerk van marktleider TUI Nederland. Arke is meer dan alleen een reismerk; het is ook de naamgever van de 120 eigen winkels van Nederland, de geavanceerde reissite Arke.nl en luchtvaartmaatschappij Arkefly. Arke selecteert zoveel mogelijk accommodaties, vervoersmogelijkheden en excursies die rekening houden met mens, dier en natuur. Arke is aangesloten bij ANVR, SGR, SGC en Calamiteitenfonds.

Reisorganisatie TUI Nederland opereert onder de reismerken Arke, Holland International, Kras en Lastminute.nl en heeft een eigen luchtvaartmaatschappij: Arkefly. Ook biedt TUI Nederland de All Inclusive hotels CLUB MAGIC LIFE(r) en RIU exclusief in Nederland aan. Met 1,5 miljoen vakantiegangers en een omzet van Euro 1,8 miljard in 2014 is TUI Nederland de absolute marktleider in Nederland. Er werken ruim 2.500 medewerkers voor TUI Nederland. De reisbureaugroep van TUI Nederland omvat 180 reisbureaus onder de namen Arke en Holland International Reisbureau. TUI Nederland en TUI Belgie vormen samen TUI Benelux en zijn onderdeel van TUI Group: internationaal marktleider in de reisbranche. TUI Group is het resultaat van een fusie tussen het Britse TUI Travel PLC en het Duitse TUI AG. Het hoofdkantoor van TUI Group is gevestigd in Hannover. Binnen TUI Group werken ruim 150 reisorganisaties in twintig landen samen onder de paraplu van de World of TUI. TUI Nederland. More than a smile.