Vragen over uw belastingaanslag? Stel ze aan gemeente!
29 januari 2015
Op zaterdag 31 januari valt de gemeentelijke belastingaanslag op uw deurmat. Het gaat om de aanslag voor de Onroerende Zaakbelastingen (OZB) 2015, de voorlopige aanslag Diftar 2015 en de afrekening Diftar voor 2014. Heeft u vragen over een van deze belastingaanslagen of bijvoorbeeld over de
vastgestelde WOZ-waarde? Dan staan de medewerkers van het team WOZ-belastingen u graag te woord!
De aanslagbiljetten worden in een envelop aan u toegestuurd. Op de eerste pagina, de verzamelnota, treft u het totaalbedrag van de aanslagen aan. Daarachter treft u per aanslag een aparte bijlage. Op deze pagina op onze website staat een uitgebreide toelichting over de gemeentelijke
belastingaanslagen. Ook over de wijze waarop u uw belastingbedrag kunt betalen.
Bent u, door welke reden dan ook, niet in staat (tijdig) uw aanslag te betalen? Wilt u dan contact opnemen met de medewerkers van afdeling Financieel Beheer. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (0575) 56 85 41. Zij kunnen met u afspraken maken over de betaling. U voorkomt hiermee een
aanmaning.
Langskomen op afspraak?
Heeft u vragen, dan kunt u op verschillende manieren uw vraag stellen. U kunt ook via onze website www.brummen.nl op eenvoudige wijze een afspraak maken met een van de medewerkers. Uiteraard kunt u ook even bellen naar het telefoonnummer (0575) 56 82 97 of mailen naar
belastingen@remove-this.brummen.nl.
Bent u het niet eens met de vastgestelde WOZ-waarde en wilt u dit met een van onze taxateurs bespreken? Dan kan dat natuurlijk ook. Wanneer u toch besluit om een schriftelijk bezwaarschrift in te dienen, dan is het niet nodig om een taxatierapport op te laten maken en dit bij te sluiten. Ook
niet als u uw bezwaar door iemand anders laat indienen. De kosten voor het opmaken van een taxatierapport als ondersteuning van uw bezwaar-schrift worden namelijk niet door ons vergoed.