Prijs voor Amsterdam Marketing


30-01-2015

Het project 'Amsterdam bezoeken, Holland zien' heeft een prestigieuze prijs van de Verenigde Naties gewonnen. Op woensdag 28 januari 2015 werd hij in Madrid uitgereikt. Velsen participeert ook in dit project, dus deelt in de eer.

Amsterdam Marketing is in de prijzen gevallen voor de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, het officiele toeristisch agentschap van de Verenigde Naties. Frans van der Avert, algemeen directeur Amsterdam Marketing: "Als citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam zijn wij ongelofelijk
trots. Met deze `Oscar' binnen de toeristische sector wordt innovatie en vooral ook de structurele regionale samenwerking beloond."
Op de prijsuitreiking, die plaats vond op woensdag 28 januari 2015 in Madrid, nam de zakelijk directeur van Amsterdam Marketing, Eduard Pieter Oud, de `Ulysses Award' in ontvangst voor het project `Amsterdam Bezoeken, Holland Zien'.

Uitmuntendheid en innovatie

Sinds 2003 staat de Ulysses Award voor uitmuntendheid en innovatie in de toeristische sector. Het winnende project, `Amsterdam Bezoeken, Holland Zien', zet de aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden ook de regio te ontdekken.

Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: "Het project heeft deze eerste plek te danken aan een constructieve samenwerking tussen de Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten, Provincie Noord-Holland en Provincie Flevoland. Het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een
bezoek brengt aan de regio is sinds de start van het project met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio zijn met 300 miljoen euro gestegen."

De gemeente Velsen is ook participant in het project 'Amsterdam bezoeken, Holland zien'.

Op de goede weg

Dennis Straat, bestuurlijk trekker van het thema Toerisme in de Metropoolregio Amsterdam feliciteert Amsterdam Marketing van harte met deze award: "Bezoekers zijn ontzettend belangrijk voor onze economie, maar geven ook druk op sommige populaire plaatsen. Spreiding van bezoekers over de regio
is daarom essentieel; met Amsterdam Bezoeken, Holland Zien zijn we hier gezamenlijk al jaren succesvol mee bezig. Deze prestigieuze internationale award voor Amsterdam Marketing als uitvoerend partner van het project bewijst dat we op de goede weg zitten."

30-01-2015
Thema Nieuws, Home, Persbericht, 2015