Hollandse Hoogte lanceert e-commerce beeldbank met fotografie en video


AMSTERDAM, 20150130 -- Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert vandaag een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, dat Regiostock heet, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.

[Hollandse Hoogte lanceert e-commerce beeldbank met fotografie en video]Sinds haar oprichting in 1985, is Nederlandse kwaliteitsfotografie van grote waarde voor Hollandse Hoogte. Het fotobureau wil het aanbod van eigen bodem de komende jaren verder uitbreiden door met een groeiende groep Nederlandse fotografen en videografen nog meer in te zoomen op onderwerpen als infrastructuur, gezondheid, water en vergrijzing. Met de overname van de beeldbank Regiostock, werd hiervoor in 2014 de basis gelegd. Nieuwe beeldmakers zullen continu aangetrokken worden om de beeldbank verder uit te bouwen. Een aantal van hen gaat speciaal voor Regiostock produceren.

Hollandse Hoogte wil met Regiostock een bredere groep beeldgebruikers aanspreken die het fotobureau zelf nu niet of nauwelijks bedient. Er is om die reden bewust gekozen voor andere licentievormen, laagdrempelige prijsstructuren en snelle betalingsmogelijkheden. De lancering van Regiostock impliceert naast de introductie van een nieuwe website en de inrichting van een e-commerce systeem ook de inzet van fulltime marketing- en salesinspanningen. Iris Driessen is per 1 januari 2015 aangesteld als accountmanager van Regiostock.

Over Regiostock
Regiostock brengt herkenbare en minder herkenbare Hollandse plekken in beeld. Van het natuurrijke Groene Hart tot de kleurrijke Bollenstreek en van het Zuid-Hollandse polderlandschap tot het Brabantse stadsleven. Naast stockfoto’s per regio wordt er ingezoomd op typisch Nederlandse thema’s zoals water, gezondheid, sinterklaas en fietsen.