29-01
* Nieuwsoverzicht
* Bekendmakingen
* Digitale Informeel
Nieuws
actueel historie
Datum Nieuwsbericht
29-01 Veelgestelde vragen over aanslagen gemeentelijke belastingen en WOZ-beschikkingen
28-01 Aanslag- en beschikkingsbiljet 2015
28-01 Donderdag 26 februari vrijwilligersavond in Duiven!
22-01 Politie waarschuwt voor actief inbrekersduo in Duiven
08-01 Gladheidbestrijding 2014-2015
07-01 Loket WWZ werkt voortaan op afspraak
23-12 Nieuws van Via15: nieuwsbrief december 2014
23-12 Hulp bij het huishouden in Duiven niet mogelijk via Diafaan
27-05 Nieuws van Via15: Internetconsultatie wetsvoorstel tolheffing
04-07 Definitief groen licht voor doortrekking A15
28-06 Persbericht gemeente over doortrekking A15
25-10 Publicatie gemeente over aanbieding van het document `Ambities inpassing A15 Duiven' aan projectbureau ViA15
* home
* actueel
* nieuws
* veelgestelde vragen over aanslagen gemeentelijke belastingen en woz-beschikkingen
Zoekresultaten
Wordt geladen...
Veelgestelde vragen over aanslagen gemeentelijke belastingen en WOZ-beschikkingen
Afmelden hond
Vraag:
Op mijn aanslag staat hondenbelasting, maar ik heb geen hond meer. Wat moet ik doen?
Antwoord:
* Hond schriftelijk afmelden met formulier
* Formulier downloaden op www.duiven.nl of opvragen bij Klant Contact Centrum
* Formulier invullen en eventueel met overlijdensbewijs opsturen naar gemeente
Taxatieverslag opvragen
Vraag:
Ik wil een taxatieverslag van mijn pand. Waar kan ik die vinden?
Antwoord:
* Ga naar taxatieverslagen raadplegen, en klik op inloggen
* Volg verdere informatie
Bezwaar maken
Vraag:
Ik ben het niet eens met de aanslag en/of de waarde van mijn pand. Wat kan ik doen?
Antwoord:
* Taxatieverslag downloaden en onderbouwing waarde bekijken
* Bellen met Klant Contact Centrum en uitleg vragen
* Bezwaarschrift met motivatie indienen binnen zes weken na dagtekening van aanslag
Automatische incasso
Vraag:
Vorig jaar had ik een machtiging voor automatische incasso van mijn aanslag en werden de bedragen automatisch afgeschreven. Gebeurt dit nu weer?
Antwoord:
* Bij machtiging worden bedragen ieder jaar automatisch afgeschreven
* Op de aanslag staat: `U maakt gebruik van automatische incasso, daarom treft u geen acceptgiro aan.'
* U hoeft geen nieuwe machtiging in te vullen.
* Bedrag wordt afgeschreven in tien termijnen (was: acht termijnen)
Betaaltermijnen
Vraag:
Ik heb geen automatische incasso. Wanneer moet ik het aanslagbedrag betalen? Kan ik alsnog een machtiging afgeven?
Antwoord:
* 1^e termijn betalen voor 28-02-2015
* 2^e termijn betalen voor 30-04-2015
* In een keer betalen voor 1^e termijn mag ook
* Betalen met acceptgiro's of via internetbankieren
* Betaaltermijnen zijn minder lang dan vorig jaar
* Alsnog machtigen voor automatische incasso met bijgevoegde kaart kan
* Kaart invullen en in retourenveloppe naar gemeente sturen
* Alsnog gekozen voor machtiging, dan acceptgirokaarten niet gebruiken
Staat uw vraag er niet bij?
Bel dan met het Klant Contact Centrum (KCC), (0316) 279 111.