New Skool Media lanceert platform Pedala voor fietsende vrouw
AMSTERDAM - New Skool Media, uitgever van 21 (tijdschrift)merken, lanceert dit voorjaar de nieuwe titel Pedala, gemaakt voor vrouwen die fietsen, die ondergebracht wordt bij de drie bestaande fietstitels van de uitgever Fiets, Procycling en FietsActief. Het blad en het online platform zullen een belangrijke rol gaan spelen in het informeren en inspireren van de fietsende vrouw.
Een fris en enthousiasmerend merk voor alle vrouwen die gezonder willen leven, nieuwe werelden willen ontdekken en hun grenzen willen verleggen. New Skool Media speelt hiermee in op de trend dat steeds meer (jonge) vrouwen het fietsen ontdekken.
Pedala bestaat uit een online platform en een magazine en wordt 7 april gelanceerd. Maar liefst 12% van de sportende vrouw is actief op de fiets en dit aantal groeit gestaag. Met dit nieuwe merk speelt de uitgever in op deze groeiende doelgroep en hun informatiebehoefte. Om de juiste tone of voice en gevoel van het merk te waarborgen zal de cooerdinatie in handen liggen van Nynke de Jong, co-auteur van Vrouw & Fiets en zelf fanatiek fietser, in samenwerking met de redactie van Fiets. Nynke: "We bouwen dit platform voor alle fietsende vrouwen: van beginners tot wedstrijdrijdsters. Want een ding hebben ze gemeen: de liefde voor de fiets."
Niet alleen de sport zelf komt aan bod in Pedala, ook voeding, sportieve mode, gezondheid en reizen krijgen een prominente plek in het tijdschrift. Wielrennen is niet alleen een fiets kopen en op weg gaan: het is een lifestyle waar al deze onderwerpen deel van uitmaken.
Een onmisbaar platform voor vrouwen die fietsen, of vrouwen die willen gaan fietsen. Pedala zal in 2015 viermaal uitkomen en editie nummer 1 ligt op 7 april in de winkel.
Over Pedala
Pedala is een nieuw platform voor vrouwen die fietsen en voor vrouwen die willen fietsen. Een platform dat bestaat uit een magazine, website en social media kanalen vol interviews met inspirerende mensen, mooie routes, sportieve kleding en tips over voeding, training en de beste koffietentjes waar je onderweg je pitstop kunt maken.
Over New Skool Media
New Skool Media is een van de grootste multimediale uitgeverijen in Nederland. Het portfolio bestaat uit 21 nationaal bekende titels, waaronder: Fiets, Knipmode, KIJK, delicious., Vorsten en Motor. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.