Zelf kleding maken toenemende trend in Nederland
Je eigen kleding maken is weer helemaal in. Een trend die niet alleen door Knipmode, het grootste zelfmaakmodeblad van Nederland, wordt opgemerkt. Knipmode werkt daarvoor samen met RTL 4 voor het nieuwe televisieprogramma: 'Door Het Oog Van De Naald'. De eerste aflevering is op 28 januari bij RTL 4 (20.30-21.30 uur).
Tien duo's, van coupeur tot talentvolle hobbyist, gaan met elkaar een bloedstollende naaiwedstrijd aan. De deelnemers worden uitgedaagd om Knipmode-patronen te verwerken tot unieke kledingitems. De stellige verwachting is dat dit programma een groeiende groep mensen gaat inspireren. In andere landen leidden dergelijke programma's al tot een ongekende run op naaischolen en textielwinkels. En florerende websites en magazines voor zelfmaakmode. Dat valt ook in Nederland te verwachten.
Peggy Weijergang, hoofdredacteur Knipmode: "Zelf kleding maken is helemaal hot. De consument zegt de uniformiteit van de confectie-industrie vaarwel en gaat zelf op ambachtelijke wijze aan de slag. Steeds meer jongeren pakken de naaimachine en maken hun eigen, onderscheidende kledingcreaties. Of passen juist al bestaande kleding aan."
'Door Het Oog Van De Naald', vanaf 28 januari elke woensdag om 20.30 uur bij RTL 4.
Over Knipmode:
Knipmode, een uitgave van New Skool Media, is al 45 jaar een succesvol en bijdetijds tijdschrift dat de lezers inspireert met creatieve ideeen en modieuze naaipatronen. Dat Knipmode altijd met de tijd is meegegaan, blijkt ook uit het de sterk groeiende verkoop van patronen en stofpakketten in de Knipmode webshop. Ook op Facebook inspireren Knipmode en haar lezers elkaar op intensieve wijze. Zie ook www.knipmode .nl.
Over New Skool Media:
New Skool Media is een van de grootste multimediale uitgeverijen in Nederland. Het portfolio bestaat uit 21 nationaal bekende titels, waaronder: Knipmode, KIJK, delicious., Vorsten, Motor en Fiets. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.