Sanoma en SKO tekenen contract voor meten online video en online com..


InBusiness20150129SKO_195

28.01.2015

Sanoma tekent als eerste mediabedrijf, dat geen SKO lid is, een aparte overeenkomst met Stichting Kijkonderzoek (SKO) voor het meten van online video en online video campagnes. Het gaat hierbij om het meten en rapporteren van kijkgedrag naar de online video content van Sanoma. In eerste
instantie heeft de samenwerking betrekking op twee censusdataprojecten van SKO: SKO online tv & video en SKO online commercials.

Het is voor het eerst dat een mediabedrijf, dat geen SKO lid is, gaat samenwerken met SKO. Dit past in de SKO strategie om haar domein uit te breiden naar andere mediapartijen, naast de bestaande televisiepartners.

Vanwege het groeiende gebruik van online TV-content is SKO al in 2007 gestart met een project om marktbreed inzicht te geven in het aantal opgevraagde streams van televisieprogramma's. Samen met comScore, GfK en Nielsen wordt het kijkgedrag naar TV-programma's op internet in kaart gebracht. Op
dit moment worden de streams van RTL, NPO en SBS programma's gemeten. Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst ook streams voor andere zenders en andere publishers worden gemeten en gerapporteerd.

In het Online commercials project is het doel te komen tot correcte en uniforme data met betrekking tot online videocommercials. De censusdata uit het Online Commercials project van SKO zullen onderdeel worden van de online videocijfers, maar ook los aan de markt worden geleverd. Sanoma is nu
het eerste mediabedrijf dat in beide projecten participeert met haar online video aanbod.

Bas de Vos, Directeur SKO, zegt hierover: "De toetreding van Sanoma als partner in de nieuwe kijkonderzoekprojecten is fantastisch. Sanoma is een belangrijke online video partij met wie we graag samen de kijkcijfers van de toekomst gaan vormgeven."

Print Download PDF Contact
Stuur door