Roos op de Bloemenagenda: toon liefde en respect met de roos!
28 januari 2015
Roos op de Bloemenagenda: toon liefde en respect met de roos!
De roos staat op de Bloemenagenda. Dit zorgt de komende tijd voor veel extra belangstelling voor dit product vanuit de Europese consument; zeker in deze romantische periode. Telers spelen hier met hun activiteiten gretig op in.
Roos 2015 03
Sinds mensenheugenis de Koningin van de Bloemen: de roos. Deze majestueuze bloem dankt deze titel aan haar wereldwijde populariteit en haar schoonheid. En, ze heeft een uitgebreide symbolische waarde. Waar of wie je ook bent, wat je ook wilt uiten, rozen zijn altijd welkom.
Zeker in deze romantische periode met Valentijnsdag en Internationale Vrouwendag voor de deur is de roos de uitgelezen bloem om liefde, bewondering en respect te tonen.
De hartvormige blaadjes staan voor liefde en vertrouwen en de doornen geven aan dat de liefde niet altijd over rozen gaat. Vooral rode rozen zijn onlosmakelijk verbonden met de liefde, maar ook andere kleuren hebben hun een eigen betekenis:
* Rood: liefde en respect
* Wit: echte liefde, puur, waardigheid
* Roze: geluk, dankbaarheid, zuiverheid
* Oranje: verlangen, waardering, sympathie
* Geel: intieme vriendschap, verbondenheid
Ook combinaties van kleuren en andere bloemen hebben een betekenis. Met een witte en rode roos samen, spreek je bijvoorbeeld de wens uit om altijd samen te zijn. Rozen in een boeket symboliseren dankbaarheid en een roos in een groot boeket staat voor: 'jij bent degene van wie ik hou, jij bent
het voor mij!'.
Beschikbaar in enorm veel verschillende kleuren en vormen is de roos de ultieme boodschapper van liefde, romantiek, respect en bewondering. Daarom staat deze bloem in de weken 6 t/m 9 de Bloemenagenda.
De Bloemenagenda inspireert
In de Bloemenagenda 2015 staan vijftien bloemen, gesorteerd op het seizoen waarin ze verkrijgbaar zijn en wanneer ze actueel zijn in de perceptie van de consument. De agenda vertelt het verhaal van de bloem, biedt inspiratie en bijzondere beelden. De consument vindt de bloem in de agenda op
www.mooiwatbloemendoen.nl en kan de content delen via Pinterest, Twitter en Facebook.
* www.mooiwatbloemendoen.nl
Welke commerciele activiteiten staan er op stapel?
In deze periode worden er heel veel commerciele activiteiten ontplooid met en rondom roos; te veel om op te noemen. Veel verkooppunten in binnen- en buitenland werken actiematig met roos in deze periode. Spelen in op de extra consumenten belangstelling.
Ook de ketenpartners brengen de roos voor het voetlicht:
* Bloemenbureau Holland en VBW verleiden de consument met informatie over de roos, via www.mooiwatbloemendoen.nl en de communicatiemiddelen van 'Mijn Bloemist';
* de VBW besteedt extra aandacht aan de roos in haar bloemistencommunicatie en in 'Mijn Bloemist'.
* Staat er in de aanloop naar Valentijnsdag, net als vorig jaar, weer een spraakmakende, inspirerende, internationale consumentencampagne op stapel? Volg de media...
Meer weten?
Alle weetjes rond rozenpromotie zijn te volgen via o.a.
* Roos op de bloemenagenda
* www.Rosebrandt.nl
* www.avalancheroses.com
* www.art-byrosaholland.nl
* Roos 2015 06
* Roos 2015 01
* Roos 2015 03