CRMWaypoint helpt Amnesty International te innoveren door Salesforce..


woensdag 28 januari 2015

CRMWaypoint, het grootste Salesforce-kenniscentrum in de Benelux, gaat Salesforce uitrollen bij de Nederlandse afdeling van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Met de uitrol wil Amnesty de eigen ledenadministratie en werkprocessen verbeteren om zo processen efficienter uit te
voeren en kosten te besparen.

Dat Amnesty voor Salesforce kiest, komt voor een belangrijk deel door de sympathie die Salesforce heeft voor filantropische en non-profit organisaties. Salesforce hanteert het 1-1-1 model, een beleid waarbij het zichzelf de regel oplegt om 1 procent van alles wat het verdient terug te geven
aan de maatschappij. Onderdeel van het beleid is ook dat non-profit organisaties en goede doelen hoge kortingen krijgen.

Daarnaast vond Amnesty het innovatieve karakter van de Salesforce-oplossing erg belangrijk. "Salesforce is een ontzettend veelzijdig systeem en is veel meer dan slechts een CRM", verklaart Bart van Kuijk, afdelingsmanager Fondsenwerving & Marketing van Amnesty International Nederland. "Door te
kiezen voor Salesforce halen we al die innovatie in huis. Het verbinden van de ledenadministratie met sociale mediaprofielen komt zo bijvoorbeeld binnen het bereik van onze organisatie. We verwachten met Salesforce sneller en efficienter innovaties in de werkprocessen door te voeren dan
vroeger mogelijk was."

Een van de innovaties die Amnesty door zal voeren is de introductie van Converse. Converse is een gezamenlijke applicatie ontwikkeling van de Salesforce Foundation en StepOrange. Deze branchespecifieke applicatie voor fondsenwervende- en ledenorganisaties maakt het voor Amnesty en andere
non-profit organisaties mogelijk om een geintegreerd klantbeeld te krijgen van alle supporters.

255.000 leden

De keuze voor CRMWaypoint werd met name ingegeven door de goede staat van dienst van het bedrijf. CRMWaypoint heeft veel ervaring met het uitrollen van Salesforce bij non-profit organisaties (onder andere het Watersportverbond, Oranjefonds en de Rabobank Foundation) en heeft ondertussen meer
dan 500 Salesforce-projecten uitgevoerd. "Wanneer je een veelomvattend traject gaat uitvoeren als het onze, wil je je verzekerd zien van de best mogelijke ondersteuning. CRMWaypoint heeft met meer dan 500 Salesforce-projecten veel ervaring in huis en deed ons het beste en meest scherpe
voorstel", aldus Van Kuijk.

Het project gaat deze maand van start en zal zich in eerste instantie richten op het migreren van het enorme bestand van 255.000 Amnesty-leden naar Salesforce. Wanneer dat is afgerond, gaat Amnesty de eigen werkprocessen onder de loep nemen en kijken waar met behulp van Salesforce
verbeteringen en innovaties kan doorvoeren.

"We zijn er trots op dat we Amnesty International kunnen helpen met het realiseren van innovatie met behulp van Salesforce", zegt Bart Greve, CCO en mede eigenaar van CRMWaypoint. "We helpen inmiddels vele toonaangevende ledenorganisaties met vernieuwing en zijn blij te kunnen bijdragen aan
het belangrijke werk dat Amnesty verricht op het gebied van mensenrechten."

Quotes

"Salesforce is een ontzettend veelzijdig systeem en is veel meer dan slechts een CRM", verklaart Bart van Kuijk, afdelingsmanager Fondsenwerving & Marketing van Amnesty International Nederland. "Door te kiezen voor Salesforce halen we al die innovatie in huis. Het verbinden van de
ledenadministratie met sociale mediaprofielen komt zo bijvoorbeeld binnen het bereik van onze organisatie. We verwachten met Salesforce sneller en efficienter innovaties in de werkprocessen door te voeren dan vroeger mogelijk was."

"We zijn er trots op dat we Amnesty International kunnen helpen met het realiseren van innovatie met behulp van Salesforce", zegt Bart Greve, CCO en mede eigenaar van CRMWaypoint. "We helpen inmiddels vele toonaangevende ledenorganisaties met vernieuwing en zijn blij te kunnen bijdragen aan
het belangrijke werk dat Amnesty verricht op het gebied van mensenrechten."

Over CRMWaypoint

CRMWaypoint is het Salesforce kenniscentrum in de Benelux. Ruim 500 Salesforce projecten bij 180 bedrijven en instellingen in alle branches, in binnen- en buitenland, werden de afgelopen zes jaar al succesvol uitgevoerd. De experts van CRMWaypoint helpen organisaties bij het transformeren naar
het cloud tijdperk. CRMWaypoint levert business advies, helpt bij de integratie in het bestaande IT-landschap, ontwikkelt apps en maatwerk software, implementeert Salesforce technologie en geeft hierin trainingen. Met deze Waypoint-propositie worden de beloften van Software-as-a-Service
(SaaS), zoals lage investeringskosten, snelle time-to-market, goede ROI en een hoge flexibiliteit, waargemaakt. CRMWaypoint is een `cloud born' Salesforce Gold Alliance Partner en won in 2012 het ICT Project van het jaar.

Zie