Officiele bekendmakingen 2015-05
Sandra Steeghs
28 januari 2015 - week 5
Vergunningaanvragen
Omgevingsvergunningen
Locatie: Utrechtseweg 264, Oosterbeek
Voor: kandelaberen taxus
Datum ontvangst: 20 januari 2015
Locatie: Graaf van Rechterenweg 51d, Oosterbeek
Voor: bouwen boomhut
Datum ontvangst: 12 januari 2015
Locatie: Rozensteeg 3, Oosterbeek
Voor: veranderen gevel
Datum ontvangst: 14 januari 2015
Locatie: Evert van Wilpweg 6, Oosterbeek
Voor: bouwen dakkapel aan voor- en achterkant woning
Datum ontvangst: 12 januari 2015
Locatie: Van Ingenweg 35 Renkum
Voor: onderkelderen woning
Datum ontvangst: 21 januari 2015
Locatie: Begraafplaats aan de Koninginnelaan, Heelsum
Voor: kappen acht eiken
Datum ontvangst: 4 december 2014
Locatie: Italiaanseweg 2a, Doorwerth
Voor: kappen douglas en kandelaberen drie taxussen
Datum ontvangst: 5 december 2014
Locatie: Kennedylaan 21, Doorwerth
Voor: kappen tsuga
Datum ontvangst: 18 december 2014
Locatie: Bij de Zalmen/Rolandseck/Kapelleboom, Doorwerth
Voor: kappen negen esdoorns
Datum ontvangst: 23 december 2014
Verlenging beslistermijn
Burgemeester en wethouders van gemeente Renkum hebben besloten de beslistermijn van onderstaande aanvragen om een omgevingsvergunning te verlengen:
Locatie: Nieuwe Keijenbergseweg 174, Renkum
Voor: veranderen monument
Datum ontvangst: 17 november 2014
APV/ Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen
Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 23 januari 2015 onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:
Gemeente
* Mantel Tweewielers BV, Toertocht "Door de Gelderse Poort", diverse wegen, 12 april 2015
* Toerclub Wageningen, Jan Janssen Classic 2015, diverse wegen, 20 juni 2015
Oosterbeek
* Stichting Taptoe Oosterbeek, Taptoe, Raadhuisplein, 19 september 2015
Renkum
* CV De Dolle Instuivers, diverse activiteiten, de Rijnkom, van 14 februari t/m 17 februari 2015
Heelsum
* Vereniging Oranjedag Heelsum, Oranjedag 2015, grasveld Bart Crumstraat, 27 april 2015
Informatie
Over bovengenoemde aanvragen kan nadere informatie worden ontvangen bij het Servicepunt van de gemeente Renkum op de begane grond. De publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter. Er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden ingediend. Er wordt geen correspondentie
gevoerd over bovengenoemde aanvragen.
Overige
Collecterooster februari 2015
* 2 februari t/m 7 februari: Hersenstichting Nederland
* 9 februari t/m 14 februari: Natuurmonumenten
Kennisgeving ontwerpbeschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Uitgebreide voorbereidingsprocedure
Burgemeester en wethouders van Renkum maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voornemens zijn vergunning te verlenen:
* Jansen Recycling en Transport BV., Klingelbeekseweg 57, 6862 VS in Oosterbeek voor het veranderen van de inrichting. De wijziging heeft betrekking op de opslag van verschillende afvalstromen, de opslag en het afleveren van brandstoffen in een bovengrondse tank en het verwijderen van de
papierpers.
Zienswijzen
De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 28 januari 2015 gedurende zes weken ter inzage. Tijdens de periode van ter inzage legging kan een ieder schriftelijk zienswijzen inbrengen. Deze zienswijzen moeten worden gericht aan het college van
burgemeester en wethouders. Ook mondeling kunnen zienswijzen worden ingebracht. Wij wijzen u erop dat alleen beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als de indiener ook een zienswijze heeft ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en hij belanghebbende is.
Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning 2015
De `Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Renkum januari 2015' is in werking getreden op 1 januari 2015. Op www.overheid.nl kunt u deze verordening raadplegen bij lokale wet- en regelgeving. Met ingang van 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk geworden
voor:
* extramurale individuele begeleiding en begeleiding in groepsverband (dagbesteding);
* beschermd wonen. De gemeente Arnhem speelt hier als centrumgemeente een regionale centrale rol in. Dat betekent dat u zich in het kader van beschermd wonen tot de gemeente Arnhem moet richten;
* mensen langdurig thuis te kunnen laten wonen en te ondersteunen op het gebied van wonen, rolstoelen, vervoersvoorzieningen en hulp bij het huishouden;
* het geven van een jaarlijkse blijk van waardering aan mantelzorgers;
* clientondersteuning;
* tegemoetkoming meerkosten voor personen met een beperking of chronische problemen.
Om er samen met deze nieuwe taken voor te kunnen zorgen dat inwoners van de gemeente Renkum daadwerkelijk langer zelfstandig thuis kunnen wonen, blijft de gemeente verantwoordelijk voor taken op het gebied van wonen, rolstoelen en vervoer.
Ter ondersteuning van de uitvoering van de Verordening maatschappelijke ondersteuning heeft het college van burgemeester en wethouders op 16 december 2014 besloten tot wijziging van het `Besluit nadere regels voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Renkum 2015'. Dit besluit
treedt in werking per 1 januari 2015. Het besluit is gewijzigd naar aanleiding van de `Wmo 2015' en de daarop gebaseerde `Verordening voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Renkum 2015'. Het besluit legt nadere regels vast ter uitvoering van deze `Verordening Voorzieningen
maatschappelijke ondersteuning gemeente Renkum 2015' zoals door de gemeenteraad op 29 oktober 2014 is vastgesteld.
Voor vragen kunt u terecht bij het Sociaal Loket. U kunt op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur terecht bij het Sociaal Loket. Tijdens deze uren is het Sociaal Loket telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (026) 33 97 270. U kunt altijd een e-mail sturen naar sociaalloket@renkum.nl. Daarnaast
kunt u terecht bij het Sociaal Loket op adres Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG in Oosterbeek. U kunt zonder afspraak binnenlopen. Heeft u een korte vraag? Dan wordt u meteen geholpen. Is er meer tijd nodig, dan maken we een vervolgafspraak.
Verordening Jeugdhulp 2015
De `Verordening Jeugdhulp gemeente Renkum 2015' is in werking getreden op 1 januari 2015 en kunt u op www.overheid.nl raadplegen, bij Lokale wet- en regelgeving.
Met ingang van 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk geworden voor alle jeugdhulp. Die hulp betreft het geven van eenvoudig advies als u vragen heeft over bijvoorbeeld opvoeding, tot het regelen van hulp in ingewikkelde situaties. In het eerste geval is de zorgvorm vrij toegankelijk.
Dat wil zeggen dat het u geen geld kost en dat u er zelf, zonder tussenkomst van de gemeente, gebruik van kunt maken. In het tweede geval is er tussenkomst van de gemeente, de huisarts, de jeugdarts of medisch specialist nodig. Het gaat dan bijvoorbeeld om begeleiding bij opvoeden of
psychologische hulpverlening. Als u naar de gemeente gaat, kunt u terecht bij het Sociaal Loket (telefonisch, per mail of op bezoek). Daar zitten voor u onze consulenten klaar om u op weg te helpen naar de juiste passende oplossing. Het kan zijn dat u zelf heel goed weet welke oplossing u
nodig heeft en wie u daarbij nodig heeft. Dan bestaat er de mogelijkheid om een persoonsgebonden budget aan te vragen. Deze zorgvormen werden tot 2015 betaald via de AWBZ of via de zorgverzekeraar.
Er zijn regels die u kort en krachtig vertellen welke hulp vrij toegankelijk is en voor welke hulp u bij de gemeente, huisarts, jeugdarts of medisch specialist moet zijn. Deze regels staan in de Verordening jeugdhulp van de gemeente. Daarnaast zijn er nog wat preciezere regels te vinden in het
`Besluit nadere regels jeugdhulp'. Het college van burgemeester en wethouders heeft dit besluit op 7 oktober 2014 vastgesteld, onder voorbehoud van vaststelling van de Verordening jeugdhulp door de raad.
Het `Besluit nadere regels jeugdhulp' treedt in werking op de dag van bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2015. U kunt het besluit op www.overheid.nl raadplegen, bij Lokale wet- en regelgeving.
Verkiezing Provinciale Staten 2015
Stemmen met een kiezerspas
De burgemeester van Renkum maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van provinciale staten van de provincie Gelderland op woensdag 18 maart 2015 een kiezer is toegestaan zijn/haar stem uit te brengen in een willekeurig stembureau in de provincie Gelderland. Daarbij gelden
de volgende bepalingen:
A. SCHRIFTELIJKE AANVRAAG
1. Bij het Servicepunt van de gemeente Renkum zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor verzoekschriften om in een willekeurig stembureau aan de stemming te mogen deelnemen.
2. Het verzoekschrift, alsmede de stempas (indien reeds verstrekt), moeten uiterlijk op vrijdag 13 maart 2015, door de kiezer zijn ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoek wordt niet ingewilligd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht aan de stemming te mogen deelnemen.
4. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.
B. MONDELINGE AANVRAAG
1. De kiezer dient hiertoe, na ontvangst van de stempas, doch uiterlijk op dinsdag 17 maart 2015, 12.00 uur de stempas over te leggen bij het Servicepunt van zijn/haar woonplaats waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd.
2. Het verzoek wordt niet ingewilligd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht aan de stemming te mogen deelnemen.
3. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.
Een eenmaal verstrekte kiezerspas kan bij verlies niet worden vervangen. Als u gaat stemmen moet u naast uw kiezerspas ook een geldig identiteitsbewijs overleggen. Als u zich niet kunt identificeren mag u niet stemmen. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Servicepunt van de gemeente,
Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, telefoonnummer (026) 33 48 111.
Oosterbeek, maandag 2 februari 2015
De burgemeester voornoemd, drs. J.P. Gebben
Verkiezing Provinciale Staten 2015
Stemmen bij volmacht
De burgemeester van Renkum maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van provinciale staten van de provincie Gelderland op woensdag 18 maart 2015 een kiezer is toegestaan bij volmacht te stemmen. Daarbij gelden de volgende bepalingen:
A. MACHTIGING DOOR SCHRIFTELIJKE AANVRAAG VOLMACHTBEWIJS
1. Bij het Servicepunt zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen.
2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op vrijdag 13 maart 2015, door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is
verstrekt.
3. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op maandag 2 februari 2015 als kiezer voor verkiezing van de leden van provinciale staten van de provincie Gelderland, zijn geregistreerd.
4. Bij inwilliging van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
5. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.
B. MACHTIGING DOOR OVERDRACHT VAN DE STEMPAS OF KIEZERSPAS
1. De kiezer kan een andere kiezer die in dezelfde gemeente als kiezer is geregistreerd, machtigen om voor hem/haar te stemmen.
2. De kiezer tekent daartoe het formulier dat voorkomt op de achterzijde van de stempas of kiezerspas en laat de kaart door de gemachtigde medeondertekenen.
3. De kiezer draagt de, aldus in een volmachtbewijs omgezette, stempas of kiezerspas aan de gemachtigde over.
4. Tevens moet de kiezer een kopie van een geldig identiteitsbewijs aan de gemachtigde meegeven. Deze kopie moet de gemachtigde aan de voorzitter van het stembureau laten zien.
5. Het overdragen, van de in volmachtbewijs omgezette stempas of kiezerspas, kan tot en met de dag van de stemming.
6. Een volmacht dat is verleend door overdracht van de stempas of kiezerspas kan, tot het uitbrengen van een stem door de gemachtigde, door de volmachtgever worden ingetrokken.
Een kiezer mag niet meer dan 2 (twee) volmachten aannemen. De volmachtstem moet tegelijk met de eigen stem te worden uitgebracht.
Voor meer informatie kunt u terecht bij het Servicepunt van de gemeente, Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, telefoonnummer (026) 33 48 111.
Oosterbeek, maandag 2 februari 2015
De burgemeester voornoemd, drs. J.P. Gebben
Verkiezing Waterschap Vallei en Veluwe 2015
Stemmen bij volmacht
De voorzitter van Renkum maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van het algemeen bestuur van Waterschap Vallei en Veluwe op woensdag 18 maart 2015 een kiezer is toegestaan bij volmacht te stemmen. Daarbij gelden de volgende bepalingen:
A. MACHTIGING DOOR SCHRIFTELIJKE AANVRAAG VOLMACHTBEWIJS
1. Bij het Servicepunt van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen.
2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op vrijdag 13 maart 2015, door de kiezer worden ingediend bij de voorzitter van de gemeente, waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is
verstrekt.
3. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op maandag 2 februari 2015 als kiezer voor verkiezing van de leden van het algemeen bestuur van Waterschap Vallei en Veluwe, zijn geregistreerd.
4. Bij inwilliging van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
5. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.
B. MACHTIGING DOOR OVERDRACHT VAN DE STEMPAS of KIEZERSPAS
1. De kiezer kan een andere kiezer die in dezelfde gemeente als kiezer is geregistreerd, machtigen om voor hem/haar te stemmen.
2. De kiezer tekent daartoe het formulier dat voorkomt op de achterzijde van de stempas of kiezerspas en laat de kaart door de gemachtigde medeondertekenen.
3. De kiezer draagt de, aldus in een volmachtbewijs omgezette, stempas of kiezerspas aan de gemachtigde over.
4. Tevens moet de kiezer een kopie van een geldig identiteitsbewijs aan de gemachtigde meegeven. Deze kopie moet de gemachtigde aan de voorzitter van het stembureau laten zien.
5. Het overdragen, van de in volmachtbewijs omgezette stempas of kiezerspas, kan tot en met de dag van de stemming.
6. Een volmacht dat is verleend door overdracht van de stempas of kiezerspas kan, tot het uitbrengen van een stem door de gemachtigde, door de volmachtgever worden ingetrokken.
Een kiezer mag niet meer dan 2 (twee) volmachten aannemen. De volmachtstem dient tegelijk met de eigen stem te worden uitgebracht.
Voor meer informatie kunt u terecht bij het Servicepunt van de gemeente, Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, telefoonnummer (026) 33 48 111
Oosterbeek, maandag 2 februari 2015
De voorzitter voornoemd, drs. J.P. Gebben
Besluiten
Omgevingsvergunningen
Verleend
Locatie: Dennenoordpark 1, Oosterbeek
Voor: kappen acacia en walnoot
Verzenddatum: 30 december 2014
Locatie: Utrechtseweg 162b, Oosterbeek
Voor: maken doorbraak
Verzenddatum: 19 januari 2015
Locatie: Utrechtseweg 264, Oosterbeek
Voor: kandelaberen taxus
Verzenddatum: 20 januari 2015
Locatie: Bergerhof 118, (kavel 1b) Renkum
Voor: bouwen woning en aanleggen uitweg
Verzenddatum: 20 januari 2015
Locatie: Hartenseweg 5, Renkum
Voor: maken faunapassage
Verzenddatum: 8 januari 2015
Locatie: Molenweg 49, Renkum
Voor: aanleggen uitweg
Verzenddatum: 30 december 2014
Locatie: Onder De Bomen 24, Renkum
Voor: bouwen schuur
Verzenddatum: 20 januari 2015
Locatie: Telefoonweg 2, Renkum
Voor: uitbreiden cafetaria
Verzenddatum: 19 januari 2015
Locatie: Italiaanseweg 2a, Doorwerth
Voor: kappen douglas en kandelaberen van drie taxussen
Verzenddatum: 20 januari 2015
Locatie: Bij De Zalmen/Rolandseck/Kapelleboom, Doorwerth
Voor: kappen negen esdoorns
Verzenddatum : 20 januari 2015
Locatie: Duitsekampweg 25, Wolfheze
Voor: plaatsen erfafscheiding
Verzenddatum: 20 januari 2015
Locatie: Wolfhezerweg 57, Wolfheze
Voor: tijdelijk plaatsen bijgebouw
Verzenddatum: 30 december 2014
Geweigerd
Locatie: Kennedylaan 16, Doorwerth
Voor: kappen berk
Verzenddatum: 24 december 2014
Bezwaar
Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.
Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.
Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.