Ontvangt u een bijstandsuitkering? Geef wijzigingen in uw situatie d..
(28-01-2015)
Vanaf het moment dat u bijstand aanvraagt of ontvangt, bent u verplicht de gemeente spontaan alle informatie te geven die nodig is om uw recht op bijstand en de hoogte daarvan vast te stellen.
U moet bijvoorbeeld de gemeente vertellen of u samenwoont of gaat samenwonen. Ook moet u bijvoorbeeld melden dat u bijverdient of een erfenis hebt gekregen. Deze wijzigingen in uw persoonlijke of financiele situatie zijn van belang voor uw recht op en hoogte van de bijstand. Alle wijzigingen
waarvan u kunt vermoeden dat die van belang zijn voor uw recht op en hoogte van de bijstand moet u direct doorgeven aan de gemeente.
Als u uitkeringsregels overtreedt en daardoor te veel bijstand heeft ontvangen, dan moet u het te veel ontvangen bedrag volledig terugbetalen. Daarnaast zal er een boete onderzoek worden gestart. Dit alles heeft gevolgen voor uw recht op een uitkering.
Het is daarom belangrijk om wijzigingen in uw situatie direct te melden.
Neem bij twijfel altijd contact op met de afdeling sociale zaken van de gemeente.
Dit kan telefonisch elke werkdag tussen 9.00 en 10.00 uur op nummer (0599) 32 02 20. U kunt ook een email sturen naar uabw@vlagtwedde.nl met uw vraag/mededeling.
Fraude meldpunt
Besloten is om in het jaar 2015 meer op fraudebestrijding en handhaving in te zetten.
Indien u vragen heeft inzake fraude of hiervan melding wilt doen kan dat via de heer N.de Vries van het team handhaving. Hij is te bereiken via het email adres handhaving@vlagtwedde.nl. Meldingen zullen vertrouwelijk worden behandeld.