Jongeren snuffelen aan bedrijfsleven in de Week van Helmond Stagestad
Het is de Week van Helmond Stagestad. Deze week trekken 170 derdejaars leerlingen vmbo-t van het Dr. Knippenbergcollege door de stad om kennis te maken met het bedrijfsleven. Leerlingen steken elke dag bij een ander bedrijf de handen uit de mouwen tijdens een halve dag snuffelstage.
Aan de Week van Helmond Stagestad, die voor de tweede keer plaatsvindt, doen 35 bedrijven uit de verschillende sectoren mee.
Helmond Stagestad
Helmond Stagestad is een samenwerkingsproject dat ruim een jaar geleden geinitieerd werd door gemeente Helmond, Rabobank Helmond en Werkgeversplein Regio Helmond. Het doel van Helmond Stagestad is om studenten, bedrijfsleven en onderwijs- en kennisinstellingen in de regio Helmond dichter bij
elkaar te brengen. Het bedrijfsleven in de regio kent veel bedrijven die bij het grote publiek onbekend zijn. Zij bieden volop mogelijkheden voor stages en werk voor jongeren. In het eerste jaar werden 71 stage- en onderzoeksprojecten gerealiseerd waarbij 210 mbo-, hbo- en wo-studenten
betrokken waren.
Tv-commercial
Helmond Stagestad kreeg onlangs landelijk bekendheid door de campagne van Rabobank. De bioscoop- en tv-commercial gaat over het verhaal van Tom en Miel, twee oud-studenten van ROC Ter AA die de kans kregen hun talent te ontwikkelen bij machinefabrikant AAE in Helmond. Tijdens hun stage
ontwikkelden zij een robottoepassing die de productie verdrievoudigde.
* Bekijk hier de tv-commercial over Tom en Miel