Wat verwacht u van de gemeente Brummen?


23 januari 2015

Welke taken moet de gemeente Brummen volgens u uitvoeren en hoe? Welke taken kunnen door andere partijen of gemeenten uitgevoerd worden en welke niet? Waar kan het wel een tandje minder of juist meer? Wat vindt u bijvoorbeeld van het onderhoudsniveau van onze wegen en van het openbaar groen
in onze dorpen? En welke taak en rol heeft de gemeente volgens u als het gaat om duurzame energie? Maar ook: wat kunt of wilt u zelf doen? Tijdens twee bijeenkomsten, op maandagavond 16 februari in de hal van het gemeentehuis in Brummen en op dinsdagavond 17 februari in het Tjark Riks in
Eerbeek, gaan we met u in gesprek over wat u van ons als gemeente verwacht. Meld u wel even van te voren aan via deze link, zodat wij weten hoeveel mensen we kunnen verwachten en het programma daarop aan kunnen passen. Heeft u geen internet, meld u dan telefonisch aan via het telefoonnummer
van de gemeente Brummen: 0575 - 56 82 33.

De gemeente Brummen werkt op dit moment het bestuursprogramma Schakelen naar de Toekomst uit tot een uitvoeringsprogramma voor de komende jaren. Onderdeel van die uitwerking is een takendiscussie. Op basis van het bestuursprogramma, de toekomstvisie Innoveren met oude waarden en het
organisatie ontwikkelprogramma Van Partij naar Partner bekijkt de gemeente welke taken zij uitvoert en hoe zij dat doet. Dat doen wij niet alleen, maar graag samen met u! De gemeente Brummen is er immers voor u! Tijdens de bijeenkomsten op 16 en 17 februari gaan we per thema in kleine groepen
met elkaar in gesprek over taken en rollen van de gemeente Brummen. Eind februari houden we een enquete over de takendiscussie onder het inwonerspanel Brummen Spreekt. Ook wordt de takendiscussie gevoerd met medewerkers, college en raad. De uitkomsten van alle bijeenkomsten en gesprekken
worden gebruikt bij de uitwerking van het bestuursprogramma. In april biedt het college uiteindelijk een kadernota aan de raad aan, waarin de taken en rollen voor de gemeente beschreven staan, inclusief formatie, budget en organisatievorm.

Aanmelden

De bijeenkomsten zijn voor iedereen toegankelijk. Naast inwoners en ondernemers zijn bijvoorbeeld ook vertegenwoordigers van woningstichtingen, wijk- en dorpsraden, brancheorganisaties en welzijnsorganisaties van harte welkom om mee te praten over het takenpakket van de gemeente Brummen. U
heeft de keuze uit een van de volgende twee bijeenkomsten:

* Maandagavond 16 februari om 20.00 uur in de centrale hal van het gemeentehuis in Brummen
* Dinsdagavond 17 februari om 20.00 uur in het Tjark Riks in Eerbeek

Beide bijeenkomsten starten om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur is er inloop en staat de koffie klaar.
Als u een bijeenkomst wilt bijwonen, dan kunt u zich aanmelden via Moventum. Dit is een adviesbureau dat de gemeente Brummen ondersteunt bij het inwonerspanel Brummen Spreekt. Als u niet over internet beschikt kunt u zich ook telefonisch aanmelden via het algemene telefoonnummer van de
gemeente Brummen: 0575 - 56 82 33. Door te werken met aanmeldingen houden we overzicht over het aantal deelnemers en kunnen we het programma indien nodig daarop aanpassen. Als er veel aanmeldingen zijn organiseren we waarschijnlijk een extra bijeenkomst.

Meer weten?

Meer informatie over het bestuursprogramma 2015 - 2018 Schakelen naar de Toekomst vindt u hier.