Diverse productverbeteringen voor Interrail in 2015

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

UTRECHT, Nederland, January 22, 2015 /PRNewswire/ --

- Dit jaar begint met goed nieuws voor treinreizigers van alle leeftijde

Interrail zet dit jaar de standaard voor Europees treinreizen met een divers aanbod van productverbeteringen voor 2015. Jongeren, families, volwassenen en senioren hebben nu nog betere mogelijkheden om Europa per trein te ontdekken.

Sinds haar introductie in 1972 wordt Interrail over het algemeen gezien als een product voor jongeren. Recentelijk is er echter een toename aan interesse van families, volwassenen en senioren voor vakanties met de trein. Als reactie op deze trend is Interrail het jaar begonnen met het introduceren van het Gezinsconcept. Dit aanbod maakt het mogelijk om kinderen van 4 tot en met 11 jaar gratis mee te laten reizen met een familielid of vriend die in het bezit is van een Adult Interrail Pass. Verder is het met de introductie van de eersteklas Youth Pass nu mogelijk voor jongeren tussen 12 en 25 jaar om samen met hun vrienden en familie gebruik te maken van het comfort van reizen in de eerste klas. De Youth Pass was voorheen alleen verkrijgbaar in de tweede klasse. Een eerste of tweede klas Youth Pass is 20% voordeliger dan een Adult Pass. Senioren en volwassen reizigers worden echter niet uitgesloten van de positieve productontwikkelingen. Zowel de Senior als de Adult Passes zijn met 6,5% in prijs verlaagd.

Naast deze productveranderingen is het Interrail Pass concept ook toegankelijker geworden. Voorheen moesten reizigers buiten Europa aantonen dat ze minimaal zes maanden in Europa hebben gewoond om in aanmerking te komen voor de Interrail pas. Vanaf nu hoeven deze reizigers alleen nog maar aan te tonen dat ze in Europa woonachtig zijn, ongeacht hoe lang ze er al wonen. Zo geeft Interrail het toenemende aantal niet-Europese expats de mogelijkheid om de culturele, historische en geografische rijkdommen van het continent met de trein te ontdekken.

Interrail passen worden verkocht door de nationale Europese spoorwegmaatschappijen en op http://www.Interrail.eu .

De Eurail Group G.I.E, opgericht in 2001, is verantwoordelijk voor de marketing en management van de Interrail en Eurail passen die ongelimiteerd reizen door Europa mogelijk maken. De organisatie is gevestigd in Utrecht en is volledig eigendom van dertig spoorwegmaatschappijen en rederijen.

Daarnaast heeft Eurail veel voordeelpartners zoals hotels, transportbedrijven en musea. Deze verschaffen hun diensten met korting of zelfs geheel gratis aan pashouders.

Eurail Group Corporate Website: http://www.eurailgroup.org

Pers Contact: Christina Maier, E-mail: c.maier@eurailgroup.org, Tel: + 31(0)30-7508-396

Eurail Group