Verkiezing Digital Content Management Awards via documentwereld.nl op punt van losbarsten
Verkiezing Digital Content Management Awards via documentwereld.nl op punt van losbarsten
2015-01-22
Persbericht
Stembussen open in de nacht van 28 op 29 januari:
Verkiezing Digital Content Management Awards via documentwereld.nl op punt van losbarsten
UITHOORN - 22 januari 2015 - Nog enkele dagen en dan kunnen de bezoekers van de site www.documentwereld.nl weer hun stem uitbrengen op de genomineerden voor de DCM (Digital Content Management) Awards. Deze stemmen tellen naar rato van het aantal bezoekers van de site mee om de beste toepassingen op het gebied van Digital Content Management vast te stellen. De andere factor van belang is de beoordeling door de achtkoppige jury. Deze kijkt naar de case studies en oordeelt op basis van argumenten als ROI, reproduceerbaarheid, omvang, complexiteit, innovatie enz. Het eindresultaat wordt bepaald door de punten van de jury en die van de lezers en wordt bekend gemaakt op 12 februari tijdens een groots Awards Dinner.
Deze verkiezing wordt voor de derde keer georganiseerd door DocumentWereld en TAPAS, tekstschrijven als Passie, in samenwerking met event sponsor Strategy Partners. Het geeft een beeld van de ontwikkelingen in de wereld van digitalisering, (proces)automatisering en informatiemanagement. "In een aantal categorieen dingen de deelnemers naar de prijs voor de beste toepassing in het vak", aldus John de Waard van TAPAS. "Reken maar dat die strijd weer hevig wordt, want het credo bij de meeste deelnemers is toch altijd weer: `meedoen is goed, winnen is beter'. En terecht, want je wilt toch je beste kunnen tonen aan de markt."
Tijdens de eerdere edities is gebleken dat de bezoekers van de site documentwereld.nl massaal van zich laten `horen'. De Waard: "De meest recente editie liet zien dat meer dan 3.000 stemmen werden uitgebracht op de toen 15 deelnemende cases. Dat is erg veel. Het mooie is bovendien dat die stemmen werden uitgebracht door circa 2.000 stemmers. Dat betekent dat een op de twee stemmers ook een andere case nomineert dan waarvoor hij was `aangetrokken'. Want zo werkt het natuurlijk wel in veel gevallen. De deelnemers gaan hun achterban mobiliseren en als die dan gestemd hebben op hun voorkeur, kiezen ze ook in de helft van de gevallen nog eens een andere case die in een andere categorie is genomineerd. Dat trekt de boel meteen weer een beetje recht en geeft bovendien aan dat het leeft in de markt."
Dat laatste kan Hans Kaashoek, managing partner Strategy Partners Nederland, volmondig beamen: "Het succes van de eerste edities smaakt blijkbaar naar meer, zowel voor de organisatie als de winnaars. Ongetwijfeld heeft het winnen van de onderscheiding het nodige losgemaakt bij de eerdere winnaars. De verkiezing van de DCM Awards laat zien dat het voldoet aan een behoefte in de markt. Het aantal aanwezigen geeft bovendien aan dat de mensen graag naar een dergelijke avond komen. Samen met partners, klanten en collega's genieten van lekker eten, onderhoudend entertainment en - uiteraard - netwerken met andere informatieprofessionals in het veld. Wij doen mee als sponsor van de DCM Awards, omdat we zien dat het evenement met haar uitstraling bijdraagt aan een positief imago van de markt. Dat wil Strategy Partners eveneens uitdragen: maak gebruik van de mogelijkheden die de toepassing van deze technologie biedt en vergroot je kansen als bedrijf. De verkiezing van de DCM Awards laat die mogelijkheden duidelijk zien."
Eind februari wordt een speciaal magazine uitgegeven, deels digitaal, deels fysiek, waarin alle genomineerde cases zijn beschreven, aangevuld met artikelen over en analyses van de ontwikkelingen in die specifieke categorie. Daarnaast worden de winnaars in het zonnetje gezet met beeld en wat reacties vanaf het Awards Dinner.