Blendle: bijna 200.000 accounts


Zweden interessant voor eerste uitbreiding
Ik ben fan

De jaarlijkse Future Media Lab conferentie, die gisteren werd gehouden in Brussel, stond in het teken van Media diversity in the digital age. Onze eigen trots Blendle mocht natuurlijk niet ontbreken op het podium en kwam met nieuwe cijfers.

* Tag personen
[USEMAP]

Blendle op iPad

Thomas Smolders, hoofd internationale strategie bij Blendle, vertelde gisteren in Brussel dat er inmiddels 195.000 mensen een account aangemaakt hebben bij de online kiosk. Een mooi getal voor de Nederlandse markt, maar niet genoeg om geld mee te verdienen. "Om winstgevend te worden moeten we
internationaal uitbreiden, die mogelijkheden onderzoeken we nu," vertelde Smolders. "De hele wereld kijkt mee, als dit in Nederland werkt, kan het ergens anders misschien ook werken. Het is een experiment."

Met de data die Blendle een klein jaar na de livegang heeft verzameld, kan het platform laten zien dat ze een ander publiek aanspreken dan de traditionele papieren kranten, en dat jongeren weldegelijk bereid zijn te betalen voor journalistiek. Volgens Smolder is Scandinavie, en in het
bijzonder Zweden, een interessante markt voor een eerste internationale uitbreiding.

Naast de internationale ambities, vertelde Smolders dat het er naar uitziet dat de Volkskrant in 2014 een omzet van zo'n 100.000 euro heeft gedraaid door de verkoop van losse artikelen via Blendle.

Lees meer

* Paul McNally deed voor Journalism.co.uk verslag van de Future Media Lab conferentie

Bijdragen

[IMG]Pieter Rebel