Vanderlande introduceert webshop reserveonderdelen voor klanten

Vanderlande heeft een webshop geintroduceerd voor klanten, zodat zij reserveonderdelen snel en gemakkelijk online kunnen bestellen. Meer dan 100.000 verschillende artikelen zijn verkrijgbaar via parts.vanderlande.com en gebruikers kunnen de onderdelen die ze nodig hebben, vinden door te bladeren in de catalogus of via de zoekmachine. Een uniek en interessant kenmerk is dat klanten hun zoekopdracht kunnen verfijnen zodat alleen gezocht wordt op onderdelen die in hun eigen systeem aanwezig zijn.

Hoewel er duizenden producten beschikbaar zijn op parts.vanderlande.com, maakt de geavanceerde zoekmachine het gemakkelijk specifieke onderdelen te vinden doordat deze diverse zoektermen herkent. Klanten kunnen op verschillende manieren zoeken, bijvoorbeeld op OEM nummer, Vanderlande itemnummer of een korte productomschrijving.

Zoeken in eigen systeem optioneel

De webshop biedt Vanderlande klanten de optie om te kunnen zoeken op onderdelen die alleen binnen het eigen systeem gebruikt worden. Hiervoor wordt de onderdelenlijst van het systeem van de klant geuepload in de webshop. Dit betekent dat zoekresultaten nog verder verfijnd worden zodat alleen de artikelen getoond worden die ook werkelijk in het systeem van de klant voorkomen. Deze optie wordt geboden aan klanten met een Vanderlande systeem die nog gemakkelijker willen zoeken.

Uitgebreide informatie

Als klanten hun keuze gemaakt hebben, zijn alle relevante gegevens zoals technische informatie, foto's en tekeningen beschikbaar in de webshop. Deze biedt 24/7 online toegang tot productinformatie, prijzen en actuele beschikbare voorraad. Klanten kunnen de status van hun bestelling en levering inzien en ook verzoeken voor reparaties, retouren en garantie indienen.

Persoonlijke ondersteuning door experts

De webshop wordt geintroduceerd in zes talen: Engels, Duits, Nederlands, Spaans, Frans en Pools. Wereldwijd bieden lokale Vanderlande medewerkers persoonlijke ondersteuning en professionele expertise.

Klantervaringen

Voor de introductie van de webshop is een uitgebreide proef gehouden met klanten in diverse landen. Arno Hartog van het onderhoudsteam van CB (Centraal Boekhuis) is erg enthousiast over de nieuwe webshop: "Het is geweldig om alle beschikbare onderdelen bij elkaar te hebben inclusief de online beschikbare voorraad, prijzen en productgegevens met afbeeldingen. Het vinden en bestellen van wat ik nodig heb, was nog nooit zo gemakkelijk."