Favoraid maakt ontwikkelingsprojecten inzichtelijk voor bedrijven
Vandaag wordt het platform Favoraid gelanceerd tijdens het Nieuwjaarsevenement van MVO Nederland; Van Ambitie naar Impact. Favoraid is een nieuw platform, opgericht door Martijn Draaisma en Christel van den Berg, waar bedrijven en goede doelen elkaar vinden. Door op regelmatige en op een laagdrempelige manier donateurs en zakelijke relaties te informeren over de projecten wordt de basis gelegd voor een lange termijn relatie. Plan Nederland is launching partner van dit platform. "Favoraid haalt het goede doel de huiskamer in, je ziet het effect van de donatie en leeft gedurende het hele project mee." , aldus de oprichters.
Plan Nederland is continue op zoek naar nieuwe manieren om partners te betrekken en fondsen te werven en op doeltreffende manier te communiceren met de partners over de projecten die zij ondersteunen. Favoraid voldoet in deze behoefte: bedrijven en donateurs voelen zich van begin tot eind betrokken bij het project dat ze financieren en het biedt hen de mogelijkheid om een aansprekend project te branden met logo en te delen binnen hun (zakelijke) omgeving. Het platform zal gaandeweg gevuld worden met projecten van andere goede doelen, die op even heldere manier worden beschreven en bijgewerkt.
Het platform is visueel aantrekkelijk: foto's en video's tonen de resultaten door de tijd heen. Daarnaast kunnen bedrijven dit delen via sociale media en op het platform reacties achterlaten. Een van de projecten op het platform is bijvoorbeeld De meisjesclubs een project van Plan in Nepal. In dit project leren meisjes over hun rechten en over hoe op te komen voor zichzelf, maar ook hoe zij dingen kunnen veranderen. Dit project wordt inmiddels gesponsord door twee bedrijven. De impact van de donaties zijn duidelijk weergegeven en te volgen.