Start Master in Media Innovation
Marloes van der Beek
In maart 2015 start een nieuwe groep mediaprofessionals aan de Engelstalige Master Media Innovation in Hilversum, verzorgd door de Academie voor Digitaal Entertainment (ADE) van NHTV.
Dit eenjarige executive programma biedt diepgaande kennis van digitale mediaprocessen en dicht het gat tussen theorie en praktijk binnen mediastudies.
Focus op innovatie
Succesvolle media-innovaties borduren vaak voort op reeds bestaande, herkenbare elementen: de bouwstenen (codes) die in elk mediaproduct terugkeren. In de Master Media Innovation worden deze bouwstenen belicht vanuit verschillende theoretische invalshoeken. Het programma kent een unieke
multidisciplinaire benadering. Deelnemers worden aangespoord verder te kijken dan de oppervlakte van digitale media en leren cruciale digitale processen te onderscheiden. Wie de code achter een mediaproduct begrijpt, kan nieuwe verbindingen maken.
Aron van der Valk, oprichter/partner Stijlbreuk, alumnus van de opleiding: `De master heeft me de beginselen van vernieuwend ondernemerschap in de media-industrie bijgebracht. Het is niet de eenvoudigste business, maar wel een ontzettend spannende en een met mooie toekomstperspectieven.'
Unieke, toegankelijke opleiding
De Master Media Innovation is het eerste en enige geaccrediteerde masterprogramma in zijn soort in Nederland. Sinds de zomer van 2014 wordt de opleiding bovendien bekostigd door de Nederlandse overheid. Dit is uniek voor een executive programma. Het collegegeld van net geen tweeduizend euro
maakt de opleiding voor velen die actief zijn in de media-industrie en nog geen mastertitel bezitten toegankelijk. Daarmee is de opleiding ook voor kleinere bedrijven, MKB'ers en ZZP'ers een interessante mogelijkheid. Op donderdag 22 januari 2015 wordt een speciale informatie- en netwerkmiddag
georganiseerd voor mediaprofessionals.
Wimar Jaeger, wethouder gemeente Hilversum: "Als gevolg van technologische ontwikkelingen en veranderende business modellen bestaat in de media-industrie de behoefte aan hoger opgeleiden met innovatief vermogen. De Master Media Innovation springt in op deze behoefte. Dankzij de subsidie van de
overheid is de master bovendien ook toegankelijk voor kleinere ondernemers. Daar waar juist grote drang en passie om te innoveren zit. Vanuit de gemeente Hilversum juichen we deze ontwikkeling toe en zijn we blij dat ook de tweede lichting van deze master plaats zal vinden in Hilversum.' De
Master Media Innovation maakt daarom deel uit van het programmaplan van de Hilversum Media Campus.
Meer informatie
Deelname aan deze bijeenkomst is gratis en aanmelden kan via: mastermediainnovation@nhtv.nl. Voor meer informatie kunt u hier terecht.