KNWU en NTFU stellen gezamenlijk sponsorpropositie op

KNWU

PERSBERICHT

KNWU en NTFU stellen gezamenlijk sponsorpropositie op

Nieuwegein, 16 januari 2015 – Na de succesvolle samenwerking van de Nederlandse wielerbonden KNWU en NTFU op het gebied van opleiden van sportkader (de Wieleracademie) slaan beide partijen nu de handen ineen voor het aantrekken van een gezamenlijke sponsor.

Door de krachten te bundelen, worden de wielerbonden voor potentiële sponsors extra aantrekkelijk. Gezamenlijk hebben de KNWU en NTFU 100.000 leden en bedienen ze een totale markt van 800.000 sportieve fietsers.

Verdere samenwerking

Nog niet eerder hebben de KNWU en de NFTU toenadering tot elkaar gezocht om gezamenlijk de sponsormarkt te benaderen. Beide bonden lijken er, na het succes van de Wieleracademie, klaar voor om elkaar ook op andere punten te versterken. “De KNWU heeft veel raakvlakken met de NTFU”, licht directeur van de NTFU Arjan de Vries toe. “Als we hier de samenwerking zoeken, levert dat uiteindelijk voor beide bonden maar vooral voor de wielersport meer op.”

Convenant

Het voornemen voor een verdere samenwerking kwam tot stand tijdens de Zesdaagse van Rotterdam. Daar tekenden Huib Kloosterhuis, directeur van de KNWU, en Arjan de Vries een convenant over de officiële oprichting van de Wieleracademie. In dit convenant zijn de bonden overeengekomen dat zij zich onder de naam Wieleracademie gezamenlijk in zetten voor de verdere professionalisering van het sporttechnische kader in de wielersport. Doelstelling hierbij is een competente trainer voor iedere wielersporter.

Kloosterhuis benadrukt de kracht van dit professionele kader: “Goed opgeleid sportkader zorgt niet alleen voor het behoud van de huidige leden, maar biedt bovendien een goede basis voor de talenten van de toekomst. Door de kennis van beide wielerbonden te bundelen binnen de opleidingen, zorgen we samen voor een leven lang plezier op de fiets.”