Wat is er met de aanbieders jeugdhulp afgesproken?
De gemeente verleent zelf geen jeugdhulp maar koopt deze in bij meer dan 100 aanbieders.
Met de aanbieders is het volgende afgesproken:
Alle aanbieders waar een Dienstverleningsovereenkomst (DVO) mee gesloten is moeten werken volgens 1Gezin 1Plan 1Regisseur (1G1P1R), moeten werken met de verwijsindex en de Zelfredzaamheidsmatrix (ZRM).
De aanbieder mag officieel pas starten met het leveren van hulp als de client hiervoor een beschikking heeft. Tenzij verwijzing gegaan is via de (huis)arts of medisch specialist.
Wanneer een client wordt aangemeld bij de aanbieder heeft deze 1 maand de tijd om een plan van aanpak/behandelplan te maken.
Wanneer dat plan vastgesteld is zal de aanbieder binnen maximaal 1 maand moeten starten met de hulpverlening.
Als de aanbieder voorziet dat hij niet kan voldoen aan bovenstaande eisen, dan dient hij dat door te geven. Er volgt dan een aannamestop.
Meer informatie over de DVO inkoop Jeugd vindt u op http://www.sociaaldomein-maastricht-heuvelland.nl/inkoop/inkoop-vrijgevestigden-jeugd/ of
http://www.sociaaldomein-maastricht-heuvelland.nl/inkoop/inkoop -zorgaanbieders.