Lancering magazine New Land

Publicatiedatum: 15 januari 2015

New Land is de titel van het A-mag-mini-magazine dat vandaag door Rinkje Tromp van Toerisme Flevoland is overhandigd aan Jan-Nico Appelman, gedeputeerde van de provincie Flevoland, Frits Huis en Ed Rentenaar, beiden wethouders van respectievelijk de gemeente Almere en Lelystad. Het mini-magazine, dat volledig in het teken staat van Flevoland, is de eerste fysieke uiting van de campagne van `Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' van Amsterdam Marketing. De overhandiging vond plaats bij Batavia Stad in Lelystad, een belangrijke trekpleister in Flevoland voor internationale toeristen.

De provincie Flevoland is samen met de gemeente Almere en de gemeente Lelystad partner van het project `Amsterdam Bezoeken, Holland Zien' als onderdeel van de samenwerking in Metropoolregio Amsterdam. Het project en de campagne, die zowel online als offline breed wordt ingezet, heeft als doel de internationale toerist van Amsterdam te verleiden activiteiten te ondernemen in de provincie Flevoland. Dit door de inzet van het thema New Land.

Druk op Amsterdam kans voor Flevoland

"Op Amsterdam-centrum is door de groei van het aantal internationale toeristen een enorme druk ontstaan, die de komende jaren verder zal toenemen. Hierin zien wij in Flevoland, samen met Amsterdam, een mooie kans. Door hierop in te spelen kunnen we een spreiding van toeristen bewerkstelligen, waar de hele regio van kan profiteren. Een goede samenwerking met gemeenten en organisaties binnen de Metropoolregio is daarbij van belang. En deze campagne is daarvan een mooi resultaat", aldus gedeputeerde Jan-Nico Appelman.

Blad en campagne vanuit samenwerking

Het Mini-magazine bevat een overzicht van de historie van Flevoland, de belangrijkste attracties, een overzicht van het openbaar vervoer en informatie over natuur en steden van Flevoland. Het mini-magazine en de campagne is tot stand gekomen door samenwerking tussen Amsterdam Marketing, Toerisme Flevoland, Almere Citymarketing en Citymarketing Lelystad. De campagne wordt de komende maanden, zowel via de inzet van on- en offline communicatie, breed uitgezet. Onder meer door verspreiding van het magazine, aandacht op www.iamsterdam.com en via promotie op de televisieschermen op Schiphol Airport en de VVV's in Amsterdam.