Faillissement huishoudelijke hulp Pantein-Vivent


Gemeente pleegt maximale inspanning om huishoudelijke verzorging door te laten lopen

Op 14 januari is bekend gemaakt dat Huishoudelijke Hulp Pantein-Vivent bv failliet is. De curator, die toezicht houdt op de afhandeling van het faillissement, heeft alle clienten van Pantein-Vivent een brief gestuurd. Dit faillissement is een vervelende boodschap voor de medewerkers van
Pantein-Vivent, maar ook voor de clienten in de gemeente Grave, die huishoudelijke hulp ontvangen van deze instelling. De gemeente heeft vandaag een brief verzonden aan alle clienten van Pantein-Vivent binnen de gemeente. In deze brief informeren wij hen over wat er voor hen mogelijk gaat
veranderen.

Wat betekent dit voor clienten?

Clienten krijgen op dit moment huishoudelijke verzorging van Pantein-Vivent. De curator probeert ervoor te zorgen dat zij tot 1 februari 2015 hun hulp houden. Dat zou betekenen dat er tot 1 februari aanstaande niets voor hen verandert.
Vervolgens zal binnenkort de huishoudelijke zorg door een andere aanbieder worden geboden. Welke aanbieder dit wordt, is helaas nog niet bekend. Wij zijn hiermee (in samenwerking met andere gemeenten) volop bezig en willen daar op zo kort mogelijke termijn nieuwe afspraken over maken.
Het faillissement van Pantein-Vivent betekent dat clienten mogelijk een nieuwe hulp krijgen voor schoonmaken en ander huishoudelijk werk. Hoewel wij ons uiterste best doen om de overlast te beperken, kan de overgangsperiode van voormalige naar nieuwe hulp wat minder soepel verlopen. Maar de
clienten krijgen in ieder geval gewoon weer de huishoudelijke verzorging die zij nodig hebben. Dat vinden we als gemeente het allerbelangrijkste. Daarnaast doen we een dringend beroep op de curator en andere zorgaanbieders om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk thuishulpen hun werk behouden.

Verandert er iets aan verzorging of begeleiding?

Als een client andere zorg dan huishoudelijke verzorging ontvangt (bijvoorbeeld persoonlijke zorg of begeleiding) dan verandert er op dat gebied nu niets voor hen. Als zij die van Pantein krijgen, gaat deze zorg gewoon door.

Via de curator zullen clienten waarschijnlijk meer informatie ontvangen. Maar ook op deze website kunnen zij aanvullende informatie vinden zodra deze bekend is.

Vragen?

Heeft u vragen? Neem dan contact op met het cluster Zorg van het Team Werk, Inkomen en Zorg, via telefoonnummer 0485 396 783. De consulenten Zorg zijn op werkdagen van 9.00 - 12.00 uur te bereiken. U kunt ook mailen naar wmo-consulenten@cgm.nl.

* Persbericht Curator.pdfpdf(61,49 KB)Lees voor