Disney Consumer Products bereidt zich vanuit Pixar voor op een indrukwekkend jaar
Disney Consumer Products bereidt zich vanuit Pixar voor op een indrukwekkend jaar
Voorafgaand aan de Hong Kong Toys & Games Fair, innovatieve nieuwe speelgoedlijnen onthuld van TOMY, dat Inside Out en The Good Dinosaur ondersteunt
GLENDALE, Californie - (Business Wire)
Disney Consumer Products heeft vandaag exclusieve details onthult over de nieuwe wereldwijde speelgoedlijnen ter ere van DisneysbPixar's Inside Out en The Good Dinosaur, met theaterdebuten in de VS op respectievelijk 19 juni en 15 november 2015. Beide films zullen robuuste speelgoedlijnen laten zien van TOMY, de in deze klasse beste licentiehouder, van wie de innovatieve aanpak, sterke positie op internationale markten en vermogen om de unieke storytelling van Pixar in hun productlijnen weer te geven hen de ideale keuze maakte voor het meest opwindende jaar van Pixar Animation Studios tot nu toe. DisneysbPixar's Inside Out Definitive Figures from TOMY: Disgust (Photo: Business Wire)
DisneysbPixar's Inside Out Definitive Figures from TOMY: Disgust (Photo: Business Wire)
"Wij leggen onze ziel in deze films. Het is dus ongelooflijk belangrijk voor ons dat onze speelgoedfabricagepartners voelen voor deze karakters die wij zo goed kennen," aldus John Lasseter, Chief Creative Officer, Walt Disney en Pixar Animation Studios. "Toen ik de hoofdvestiging van TOMY in Japan bezocht, raakte ik onder de indruk van hun inzet voor kwaliteit en vakmanschap. Het speelgoed dat zij voor Inside Out en The Good Dinosaur hebben gemaakt is fantastisch; zij hebben onze karakters echt tot leven gebracht."
TOMY's speelgoedlijn voor Inside Out is geinspireerd door de humor, visuele stijl en grillige elementen in de film. De verbeelde karakterfiguren kunnen worden verlicht en al het speelgoed laat ruimte voor zelfexpressie en herscheppen van de belangrijkste filmmomenten. De brede speelgoedrange voor The Good Dinosaur is aantrekkelijk voor kinderen van elke leeftijd, voor zowel toneelspel als het verfijndere spel met de remote control. De unieke kenmerken van de dinosaurussen in de film, zoals hoe ze bewegen en rennen, worden in de speelgoedlijn weergegeven en er werden diverse werkmodellen gemaakt en met de filmmakers gedeeld om de bewegingen precies goed te krijgen. Bovendien maakt de RFID-technologie het voor de karakters mogelijk om op elkaar te reageren als in de film, waardoor hun unieke persoonlijkheden en verhalen tot leven worden gebracht.
"Met het debuut van Cars in 2006, introduceerden wij persoonlijkheid en humor in speelgoedauto's, waarmee een nieuwe dimensie van het vertellen van verhalen aan een gevestigd spelpatroon werd toegevoegd en de gehele categorie werd opgetrokken naar de detailhandelverkoop. Dinosaurussen hebben kinderen altijd gefascineerd en we geloven dat Pixar's unieke opname van onze prehistorische vrienden een soortgelijke invloed zal hebben op de manier waarop zij in de toekomst met hen zullen spelen," aldus Josh Silverman, executive vice president global licensing, Disney Consumer Products.
Pixar films hebben een sterke succesreputatie bij het boekingsbureau en in de detailhandel. 20 jaar na de release in het theater van Toy Story in 1995, een film die de animatie-industrie transformeerde en een speelgoedfranchise met een waarde van een miljard dollar een duwtje in de rug gaf, hebben de verhalen en karakters van Pixar een unieke plaats verworven in de harten van hun publiek en de speelgoeddozen van kinderen. Toy Story3 wordt gezien als de op een na grootste animatiefilm aller tijden, met meer dan $ 1 miljard niet allesomvattende verkopen via boekingsbureaus. De iconische 12 inch (30 cm) Buzz Lightyear actiefiguren hebben gedurende de afgelopen 10 jaar wereldwijd meer dan 10 miljoen stuks verkocht.
Komende zomer zal Disney Consumer Products een speciale speelgoedlijn uitrollen om de 20e verjaardag van Toy Story te vieren met een breed assortiment karakters in een te verzamelen reeks figuren, favoriete karakters in actiefiguurvorm en echt gelijkende, sprekende versies van Buzz, Woody en Jessie.
Over Inside Out
Vanuit een avontuurlijke ballonvlucht boven de wolken naar een wereldstad vol monsters, heeft de met een Academy Award(R) bekroonde regisseur Pete Docter (Monsters, Inc., Up) het publiek meegenomen naar unieke en fantasierijke plaatsen. In DisneysbPixar's originele film Inside Out, neemt hij ons mee naar de meest bijzondere lokatie van allemaal - binnenin de geest.
Opgroeien kan gepaard gaan met horten en stoten en dat is geen uitzondering voor Riley, die uit haar leven in het Midwesten van de VS werd ontworteld toen haar vader aan een nieuwe baan begon in San Francisco. Zoals wij allemaal, wordt Riley geleid door haar emoties - Vreugde (Amy Poehler), Angst (Bill Hader), Woede (Lewis Black), Afkeer (Mindy Kaling) en Verdriet (Phyllis Smith). De emoties leven in het Hoofdkwartier, het controlecentrum in Riley's geest, waar zij haar met advies door haar dagelijks leven helpen. Als Riley en haar emoties worstelen om zich aan te passen aan een nieuw leven in San Francisco, ontstaat verwarring in het Hoofdkwartier. Hoewel Vreugde, Riley's hoofd- en meest belangrijke emotie, de dingen positief probeert te houden, zijn de emoties over hoe het beste door een nieuwe stad, huis en school kan worden genavigeerd met elkaar in conflict.
Over The Good Dinosaur
The Good Dinosaur stelt de generaties-oude vraag: Wat als het asteroide dat het leven op aarde voor altijd veranderde de planeet volledig had gemist en reusachtige dinosaurussen nooit waren uitgestorven? In het theater op 25 november 2015. De film is een humoristische en opwindend origineel verhaal over Arlo, een levende Apatosaurus met een groot hart. Na een traumatische gebeurtenis raakt Arlo's familie in verwarring, hij vertrekt voor een opmerkelijke reis, terwijl hij onderweg onwaarschijnlijk gezelschap krijgt van een mens, een jongen. The Good Dinosaur is een bijzondere zelfontdekkingsreis vol huiveringwekkend avontuur, hilarische karakters en bonzend hart.
Over Disney Consumer Products
Disney Consumer Products (DCP) is het zakelijk segment van The Walt Disney Company (NYSE: DIS) dat innovatieve en plezierige productervaringen biedt door duizenden categorieen van speelgoed en kleding tot boeken en kunst. Als grootste licensiegever wereldwijd, inspireert DCP de verbeelding van mensen over de gehele wereld door de magie van Disney bij consumenten thuis te brengen met producten waar ze het gehele jaar van kunnen genieten. DCP bestaat uit drie bedrijfseenheden: Licensing, Publishing en Disney Store. De bedrijfseenheid Licensing is uitgelijnd rond vijf strategische merkprioriteiten: Disney Media, Classics & Entertainment, Disney & Pixar Animation Studios, Disney Princess & Disney Fairies, Lucasfilm en Marvel. Disney Publishing Worldwide (DPW) is wereldwijd de grootste uitgever van kinderboeken, tijdschriften en digitale producten en omvat ook een bedrijf voor onderwijs in de Engelse taal, bestaande uit Disney English learning centers overal in China en een aanvullend onderwijsboekenprogramma. DPW's groeiende bibliotheek van digitale producten omvat bestverkopende eBook-titels en originele apps die de Disney content op innovatieve manieren op een hoger plan brengen. De detailverkoopketen Disney Store heeft activiteiten in Noord-Amerika, Europa en Japan met meer dan 350 winkels wereldwijd en staat erom bekend dat zij klanten unieke producten van hoge kwaliteit bieden. Disney's officiele shopping-portalen online zijn www.DisneyStore.com en www.DisneyStore.co.uk. Ga voor meer informatie naar Disney Consumer Products www.DisneyConsumerProducts.com of volg ons op www.YouTube.com/DisneyLiving, www.Facebook.com/DisneyLiving, www.Twitter.com/DisneyLiving en www.Pinterest.com/DisneyLiving en www.Instagram.com/DisneyLiving.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.
Photos/Multimedia Gallery Available: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20150113006709/nl/
Disney Consumer Products
Joss Hastings, +1 818-544-0382
joss.hastings@disney.com
of
Liz Virji, +1 818-544-1926
liz.virji@disney.com
Zie het origineel.