Florensis winnaar Tuinbouw Ondernemersprijs 2015


08 januari 2015

Florensis winnaar Tuinbouw Ondernemersprijs 2015

De 29e editie van de Tuinbouw Ondernemersprijs 2015 is gewonnen door Florensis uit Hendrik-Ido-Ambacht.

Florensis Winnaar Tuinbouw Ondernemersprijs 2015

De ondernemersprijs werd 7 januari door Cees 't Hart, CEO van Royal FrieslandCampina, uitgereikt tijdens een inspirerende en goed bezochte bijeenkomst in Keukenhof te Lisse.

Winnaar Florensis is duurzaam in alle bedrijfsprocessen

'Florensis heeft duurzaam ondernemen ingebouwd in alle bedrijfsprocessen, zowel nationaal als internationaal', zo oordeelt de jury van de Tuinbouw Ondernemersprijs. 'Dat gebeurt op de teeltlocaties in Nederland, Portugal, Kenia en Ethiopie. Met een assortiment van 4.000 producten van eenjarige
zomerbloeiers, snijbloemen, vaste planten, potplanten en tweejarigen die voornamelijk voor de export in een kort teeltseizoen worden geproduceerd, is dat complex en intensief. Door goede samenwerking met vele partners in de keten en met geavanceerde automatisering heeft Florensis dit
uitstekend voor elkaar. Florensis ontwikkelt en deelt kennis en zet zich in om de sector verder te ontwikkelen. Florensis is een bedrijf waar de secto r trots op kan zijn'. De anderen genomineerden waren Chrysantenkwekerij Arcadia, Artemis en Aspergekwekerij Martens.

ArcadiagroepsfotoChrysantenkwekerij Arcadia

Visie, vastberadenheid en verbondenheid voor de sector

Tijdens de bijeenkomst sprak Cees 't Hart , CEO van Royal FrieslandCampina over 'Meer Waarde Creeren'. FrieslandCampina is met 19.000 leden-melkveehouders dit jaar uitgeroepen tot beste Nederlandse grootbedrijf en won in mei de Koning Willem 1 Award. FrieslandCampina weet de consument steeds
opnieuw te verrassen met nieuwe zuivelproducten. De zuivelsector is goed gepositioneerd door de succesfactoren kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid, transparantie en innovatie waardoor FrieslandCampina kan profiteren van de wereldwijde trends en ontwikkelingen. Kan de tuinbouw leren van de
zuivelsector? Volgens Cees 't Hart kan de tuinbouw met visie, vastberadenheid en verbondenheid meer waarde creeren. Ook Rene Boender, marketingspecialist van Great Opportunities vindt dat de tuinbouw aan de slag moet gaan: 'Wees creatief en zorg voor onderscheidende producten '. 'Er is voor de
tuinbouw geen winst meer te behalen in verbetering van processen. Creatief communiceren met de klanten, daar draait het om', volgens Boenders.

FloraHolland is partner van de Tuinbouw Ondernemersprijs. Meer nieuws en bedrijfsfilmpjes van de genomineerden vindt u op

* www.tuinbouwondernemersprijs.nl