ENKCO start 2015 met nieuw beeldmerk en vernieuwde producten
Holten, 7 januari 2015 - ENKCO, marktleider in convenienceproducten voor de foodservicemarkt, start 2015 met een geheel nieuwe huisstijl en de introductie van een aantal nieuwe producten. Die ontwikkeling past binnen het beleid van ENKCO, waarbij transparant, innovatief, lokaal en duurzaam belangrijke begrippen zijn. Daarmee kiest dit onderdeel van de Enkco Foodgroup voor een duidelijke eigen koers in een markt die steeds meer onder druk staat.
ENKCO is vanaf nu te herkennen aan een beeldmerk met een eigentijdse en tegelijkertijd traditionele en vertrouwde uitstraling. Het aardebruine logo oogt als een kwaliteitsstempel: precies wat ENKCO met haar producten en service wil uitstralen. Het geboortejaar 1960 bewijst de traditie en ervaring van het bedrijf. De glorende horizon boven de bedrijfsnaam verwijst naar het gebruik van lokale grondstoffen en het feit dat ENKCO met innovaties altijd verder denkt dan vandaag. Het logo krijgt achtergronden in verschillende kleuren om aan te geven dat ENKCO thuis is in diverse branches.
Nederlandse Lupinehamburger
"In de foodservicemarkt wordt de laatste jaren een heftige strijd geleverd en komen wij steeds meer onder druk te staan om goedkopere producten te leveren", meent Gert Jan Gombert, Commercieel Manager. "Daar willen we nadrukkelijk van af. Wij willen terug naar de basis en gewoon hele goede producten maken tegen een scherpe prijs. Producten, waar wij als slagers van oorsprong trots op zijn en die qua smaak, recepturen en ingredienten onderscheidend zijn binnen een minder diep, maar breder assortiment. Daarbij willen we continue vernieuwend zijn en zoveel mogelijk duurzaam produceren. Waar mogelijk met lokale grondstoffen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze nieuwe Lupinehamburger: een combinatie van rundvlees en speciaal voor ons in Nederland geteelde Lupine."
Herkomst van grondstoffen
Deze Lupinehamburger en andere nieuwe vleesproducten lanceert ENKCO op de Horecava van 12 tot en met 15 januari in de Amsterdamse RAI. In hal 11 presenteert het bedrijf zich daar voor het eerst in de nieuwe huisstijl, die in de loop van dit jaar verder doorgevoerd wordt. Via onder meer QR-codes op de verpakkingen wil ENKCO in nabije toekomst volledig transparant zijn over de herkomst van alle grondstoffen. Dat geldt niet alleen voor de vleesproducten van ENKCO, maar ook voor de vleesvervangers van Vivera en de kaassouffles van Culifrost.