Herman Brusselmans te gast bij De Wereld Draait Door
Herman Brusselmans te gast bij De Wereld Draait Door
Brusselmans - Poppy en Eddie en ManonVanavond schuift Herman Brusselmans aan tafel in de uitzending van De Wereld Draait Door om te praten over zijn nieuwste roman Poppy en Eddie en Manon. Eerder deze week sierde hij de cover van Humo met een diepte-interview over zijn leven en exen Tania en
Melissa op wie dit boek deels gebaseerd is.
Herman Brusselmans (1957) studeerde Germaanse filologie aan de Universiteit van Gent. In 1985 brak hij door met de roman De man die werk vond, en sindsdien publiceerde hij al meer dan zestig romans. Het is niet enkel bij boeken gebleven. In 2007 is zijn roman Ex-drummer verfilmd door de
Vlaamse regisseur Koen Mortier.
Kijk voor meer informatie over de auteur op: http://www.hermanbrusselmans.com/
Over Poppy en Eddie en Manon:
Kan Poppy en Eddie en Manon nu al de beste roman van Vlaanderen en Nederland genoemd worden? Ja, zonder problemen. We hebben immers te maken met de drie schitterende hoofdpersonages Poppy, Eddie en Manon, met name twee vrouwen en een hond. En dan zouden we nog bijna het mannelijke
hoofdpersonage vergeten, niemand minder dan de man uit een stuk, de straaljager der letteren, de semifictieve ouwe gek Herman Brusselmans.
Poppy is z'n ex-vrouw en zij is gelukkig herstellend. Manon is z'n nieuwe verloofde en zij is me er eentje. Eddie is en blijft de ultieme lhasa apso, een symbool van verbondenheid. Het geworstel van Brusselmans met relaties, werk, hobby's, z'n eigen kop, de hele wereld, en al de rest zorgt
ervoor dat de lezer zich geen moment hoeft te vervelen.
Poppy en Eddie en Manon is een liefdesroman vol tederheid, onzin, vlinders in de buik, absurditeit, hoop en berusting, nonsens, en diep begrip. Niemand anders dan Herman Brusselmans had deze roman kunnen schrijven, en daar mogen we heel blij om zijn.
'Herman Brusselmans is een fenomeen.' Knack
'Zijn schrijverschap is een aandoening, een soort gilles de la tourrete. Niet de schuimbekkende versie, maar een literaire die zich uit in even zoveel fijne zinnen en goeie vondsten als in beledigingen, platvloers- en krankzinnigheden.' De Volkskrant
'Nooit eerder liet Herman Brusselmans zo diep in zijn hart kijken als in Poppy en Eddie.' De Standaard
'Brusselmans schrijft het soort taal dat Nederlanders hem mogen benijden. Zijn stijl is vlot en overwegend cynisch.' De Morgen
'Ex-drummer': als je eraan begint, ben je verloren.' De Limburger