Grolsch viert 400 jaar karakter

Het begon allemaal vier eeuwen geleden, toen Willem Neerfeldt een pand in Grol (Groenlo) kocht voor de start van een brouwerij. Een brouwerij die is uitgegroeid tot een van de oudste en grootste bierbrouwerijen van Nederland. Met een merk en een geluid dat niet meer uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken is - plop! Om stil te staan bij 400 jaar Grolsch, lanceert de bierbrouwer de nieuwe campagne 'Grolsch viert 400 jaar karakter'. De campagne start in het voorjaar - in aanloop naar de officiele verjaardag op maandag 11 mei 2015 - en loopt de rest van het jaar door.

Grolsch viert 400 jaar karakter

Vakmanschap en karakter, twee pijlers die al sinds de oprichting in 1615 tot het DNA van Grolsch behoren, staan centraal tijdens de campagne. Om 400 jaar vakmanschap en karakter te vieren, maakt Grolsch komend jaar een reis door de tijd met in de hoofdrol de karakters die het bedrijf groot hebben gemaakt. Naast diverse evenementen introduceert Grolsch vanaf april speciale producten en verpakkingen waarmee Nederlanders worden meegenomen in de rijke historie van de brouwerij. Grolsch lanceert bovendien een nieuwe TV commercial.

Aftellen geblazen!

Vanaf vandaag telt Grolsch af naar de officiele verjaardag op 11 mei 2015. Omdat de brouwer de spanning naar dat moment graag met heel Nederland deelt, zal het aftellen op bijzondere wijze zichtbaar zijn op de gevel van de brouwerij in Enschede en via de websites van Grolsch. Op deze speciale dag zal om exact 16.15 uur de teller op nul staan, refererend naar de datum en het jaartal waarin Grolsch geboren is.

Tellen jullie mee af? Volg de campagne op www.grolsch.nl en Grolsch' social mediakanalen en mis de evenementen niet!

Grolsch' 400 jaar karakter in vogelvlucht: 1615-2015

Nadat brouwer Willem Neerfeldt in 1615 de brouwerij in het Gelderse stadje Grolle start, het huidige Groenlo, wordt Peter Kuijper in 1676 gildemeester van het Brouwersgilde in Grolle. In 1895 wordt de bierbouwerij 'De Klok' in Enschede geopend en lanceert toenmalige brouwer Theo de Groen in 1897 de iconische beugelfles. In 1913 wordt het merk 'Grolsch' gedeponeerd. In 1958 maakt Grolsch naam met een reclamecampagne 'Vakmanschap is Meesterschap'. In de campagne komen ambachtslieden in beeld, in combinatie met het ambachtelijke Grolsch. In 1984 verandert Grolsch van familiebedrijf in een beursgenoteerde onderneming en in 1995 ontvangt Grolsch het predicaat Koninklijk. In 2004 wordt de nieuwe brouwerij in Enschede geopend. Drie jaar later doorbreekt Grolsch de uniformiteit in de biermarkt en introduceert de groene fles. Nog eens een jaar later neemt SABMiller Grolsch over en introduceert Grolsch de nieuwe groene beugelfles. Vanaf 2010 verrijkt Grolsch haar portfolio met het Italiaanse Peroni Nastro Azzurro, het Tsjechische oerpils Pilsner Urquell en het Hollandse De Klok, gewoon goed bier. Vier jaar later lanceert Grolsch een nieuw pijpje voor haar Grolsch Premium Pilsner. Dit jaar bestaat Grolsch 400 jaar en viert het 400 jaar karakter.