Campagne zorgverzekeringen slaat aan
Word Wakker slaat aan. De campagne over de zorgpolis van Patientenfederatie NPCF is in twee weken tijd door zo'n tienduizend mensen bekeken op de website zorgverzekering.npcf.nl. Vooral de keuzegids met informatie over zorgstelsel en ziektekostenverzekeringen is in trek. Van het digitale
boekje werden veertigduizend pagina's bekeken. In totaal bekeken de tienduizend bezoekers vijfenvijftigduizend pagina's.algbannerwordwakker-300x250
De digitale quiz over zorgverzekeringen wordt ook goed bekeken. De bezoekers blijken goed thuis in de wereld van de zorgverzekeringen. Van de mensen die de hele quiz afmaken heeft meer dan de helft alle vragen goed.
Verkeerde polis kan veel geld kosten
De Patientenfederatie NPCF is de campagne begonnen omdat steeds vaker blijkt dat mensen voor nare verrassingen komen te staan omdat hun polis niet de zorg dekt die ze nodig hebben of willen. Een verkeerde polis kan een patient veel geld kosten als hij of zij zelf een deel van de rekening van
zorgverleners moet betalen. Dat kan soms in de duizenden euro's lopen.
Komende maand krijgt iedere verzekerde van zijn verzekering een nieuwe polis in de bus. "Mensen moeten daar echt even goed voor gaan zitten en kijken of de polis aansluit bij wat zij willen", zegt directeur Wilna Wind van de Patientenfederatie. De campagne Word Wakker kan mensen helpen om uit
te zoeken welke polis bij hun situatie past.
Iedereen heeft tot 1 januari de tijd om een nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Zorgverzekeraars mogen niemand weigeren voor de basisverzekering. Bij aanvullende verzekeringen voor bijvoorbeeld tandarts of fysiotherapeut mogen ze wel eisen stellen.
> Ga hier naar de campagnesite WordWakker of klik op het plaatje
PDF Print [IMG]