Klagen over Social Spam bij Spamklacht.nl
* Terug naar overzicht
02-11-2012
Spamklacht.nl is vernieuwd! Klachten over spam via social media kun je nu ook indienen via Spamklacht.nl. Spamberichten kunnen niet alleen via mobiele telefoon (sms), e-mail of fax worden verzonden, maar ook via social media zoals Facebook, Twitter of Hyves. Vanaf nu kun je hiervoor ook
terecht bij Spamklacht.
Wanneer is er sprake van social spam?
Facebook- of Twitterberichten met een puur commerciele boodschap kunnen onder het spamverbod vallen. Social spam is soms moeilijk te herkennen. Het kan afkomstig zijn van mensen, organisaties of bedrijven die je volgt, maar dat hoeft niet. Het kan bijvoorbeeld ook een geforward of geretweet
berichtje zijn.
Zo kan een spamtweet er uitzien:
WWW.abcblabla.NL(<-)@243henky
#aanbieding #handel #luxury #weekend at the most luxury #hotel in #amsterdam - Check in at #xxx Hotel http://bit.ly/blabla #www
Het is moeilijk om precies aan te geven wat social spam is en wat niet. Als je een bepaalde reclame-achtige boodschap als ongewenst ervaart, bijvoorbeeld omdat je de verzender nooit toestemming hebt gegeven om jou deze boodschap te sturen, kun je hierover een klacht indienen op
www.spamklacht.nl.