'Twitter-niezen' in opmars in Nederland
Via de campagne 'Hatsjoe' besteedt A.Vogel deze winter online en offline aandacht aan niezen. Op 9 januari ging de campagne van start via Twitter. Sinds die dag wordt elke tweet waarin 'hatsjoe' voorkomt, beantwoord door een speciaal A.Vogel Twitterteam met een tweet die de afzender gezondheid wenst. "Want daar gaat het om in onze campagne", zegt Sandra Stroeve van A.Vogel. "Wij willen het belang van een goede weerstand tijdens de wintermaanden op een bijzondere, maar vooral ook ludieke manier onder de aandacht brengen. De nies is een van de eerste symptomen van een verkoudheid of griep. En welk woorden kunnen daar nu beter uiting aan geven dan 'hatsjoe' en vervolgens 'gezondheid'? Zowel in het 'echt' als via Twitter."
Hot Drink voor virale niezers Tijdens de campagneperiode krijgen dagelijks enkele tientallen niezers die 'Hatsjoe' hebben getweet een gratis flesje weerstandsverhogende A.Vogel Echinaforce Hot Drink. Hiermee kan het immuunsysteem worden gestimuleerd. Bovendien levert de siroop een bijdrage aan versneld herstel na ziekte. Ook op het Stationsplein in Leiden konden aanwezigen de drank proberen. De komende weken blijft A.Vogel nauwkeurig het aantal virtuele niezen volgen.