Bezuinigen belangrijk voornemen voor consument in 2012
Persbericht van wehkamp.nl
Bezuinigen belangrijk voornemen voor consument in 2012
Consument wil komend jaar meer online winkelen
ZWOLLE, 29 december 2011 - Maar liefst 85% van de Nederlandse
consumenten heeft een goed voornemen voor 2012, waarmee het maken van
goede voornemens populairder is dan in 2011 (77%). Afvallen blijkt net
als in 2011 voor de meeste mensen het belangrijkste goede voornemen
(23%). Bezuinigen wint echter het meeste terrein ten opzichte van 2011
(16%).
Als manier om te bezuinigen in 2012 wordt minder geld uitgeven aan luxe
artikelen het meest genoemd (63%), gevolgd door minder winkelbezoek
(50%) en de auto vaker te laten staan (25%). Daarentegen verwacht ruim
80% van de consumenten voor 2012 dat men evenveel of meer online gaat
winkelen dan in 2011. Vooral mannen verwachten in 2012 meer online te
winkelen. Dit blijkt uit onderzoek onder consumenten, uitgevoerd door
wehkamp.nl, de grootste online retailer van Nederland.
Vakanties
Opvallend is ook dat bezuinigen op vakanties met 9% het minst worden
genoemd als een manier om minder geld uit te geven, waaruit valt op te
maken dat vakanties niet meer als luxe worden gezien.
Blijkbaar blijft het niet alleen bij goede voornemens. Zo heeft vorig
jaar maar liefst 34% van de ondervraagden het goede voornemen langer
dan een half jaar doorgezet. Over de kans van slagen zijn consumenten
met een gemiddelde slagingskans van 71% ook voor 2012 optimistisch.
Hulp bij voornemens
Vanaf morgen helpt wehkamp.nl haar fans via Facebook bij het slagen van
goede voornemens. Door het delen van goede voornemens maakt de
consument bijvoorbeeld kans op een crosstrainer om af te vallen, een
laptop als hulp bij het volbrengen van een studie of een horloge om
vaker op tijd te komen.
wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding
B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 114 miljoen bezoekers per
jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online
winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. De
merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en
betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het
assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen
in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V.
(RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en
Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het
boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de
onderneming.
Razende Robot Reporter