Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Etten-Leur, 23 december 2011

IMG steunt 3FM Serious Request met flashmob bij Glazen Huis in Leiden

Slapen voor het goede doel

Gisteravond kleurde de Beestenmarkt in het centrum van Leiden onverwacht minutenlang paars: te midden van de mensenmassa bij het Glazen Huis met de dj's van 3FM zetten 120 mensen een paarswitte slaapmuts op, om vervolgens letterlijk onder de wol te gaan. Zij gingen niet zomaar plat met zijn allen. Ze 'sliepen' voor het goede doel van 3FM en het Nederlandse Rode Kruis.

De 'slaap' flashmob was een actie van de gezamenlijke ondernemers van DroomDomein, de -nieuwe- slaapformule van de Internationale Meubel Groep IMG. Zij stonden vandaag de hele dag met een opgedekt tweepersoons boxspringbed niet ver van het Glazen Huis om geld in te zamelen voor moeders in oorlogsgebieden, de hulpactie van 3FM Serious Request 2011.

12.000 slaapmutsen De hele dag door verkochten de DroomDomeinondernemers slaapmutsen aan het publiek. Die vonden gretig aftrek: er werden maar liefst 12.000 mutsen uitgedeeld. 's Avonds om 17.30 uur gingen 120 mensen (en meer!) massaal slapen. Getooid met paarswitte slaapmutsen lagen zij minutenlang onder eveneens paarse dekens. Kort daarna werd het opgehaalde bedrag in de vorm van een cheque 's overhandigd aan de dj's die sinds 18 december in het Glazen Huis verblijven.

Steentje bijdragen Met de slaapflashmob hebben de DroomDomein ondernemers op geheel eigen wijze een steentje willen bijdragen aan de Rode Kruisactie voor hulp aan moeders in oorlogsgebieden. De actie bij het Glazen Huis in Leiden maakte tevens deel uit van de openingscampagne van een nieuwe slaapformule. Het gaat om een -exclusief- boxspringconcept, waarbij de klant zijn bed, van matras tot nachtkastje, zelf kan samenstellen. DroomDomein kijkt terug op een geslaagde actie. Wie de flashmob van de slapende mensen bij het Glazen Huis gemist, kan terecht op internet. Kijk op www.droomdomein.nl voor het verslag.

Noot voor de redactie,