Gemeente Aalten
Wijziging dienstverlening Stadsbank Achterhoek per 2012
De Stadsbank Oost Nederland gaat klanten in de Achterhoek vanaf 2012 op
een andere wijze van haar diensten voorzien. De Stadsbank heeft
ongeveer duizend klanten in de Achterhoek waarvan in een uitgestrekt
gebied slechts enkele tientallen klanten per week gebruik maken van het
kantoor in Ulft. Het huurcontract van de Stadsbankvestiging in Ulft
loopt in april 2012 af. In de nieuwe situatie gaat de Stadsbank werken
vanuit verschillende locaties van de aangesloten gemeenten en niet meer
vanuit één vaste locatie in Ulft.
De werkwijze op locatie is niet nieuw voor de Stadsbank. Zij heeft bij
enkele aangesloten gemeenten ervaring opgedaan met het zogenoemde
`consult op afspraak'. Het maakt de dienstverlening laagdrempelig en
toegankelijk, omdat dienstverlening vanuit een `algemene' locatie in de
buurt wordt aangeboden. Bovendien loopt op deze manier de samenwerking
met de gemeente en andere instanties zoals woningbouwverenigingen en
maatschappelijk werk makkelijker.
Naast deze wijziging kunt u altijd telefonisch een afspraak maken en
wordt er steeds meer digitale dienstverlening mogelijk gemaakt.
Begin 2012 worden de klanten van de Stadsbank geïnformeerd over de
nieuwe werkwijze en wat dat in hun specifieke situatie gaat betekenen.