23 december 2011
Consultatie regeling productplaatsing en beleidsregels sponsoring en reclame
voor commerciële media-instellingen
Het Commissariaat nodigt betrokkenen en geïnteresseerden uit om te
reageren op de voorgenomen invulling van de beleidsregels sponsoring
commerciële media-instellingen 2011, beleidsregels reclame
commerciële media-instellingen 2011 en de regeling productplaatsing
commerciële media-instellingen 2011.
Het Commissariaat staat open voor suggesties
Iedereen kan kennis nemen van deze regeling en beleidsregels en hierop
schriftelijk reageren. De vorm van de reactie is vrij. Wel is het
verstandig om aan te geven in welke hoedanigheid de reactie wordt
gegeven en welke belangen hierbij spelen. Er kan in de reactie
bijvoorbeeld worden ingegaan op wat deze beleidsregels voor de
organisatie betekenen, of op de praktische toepassing van de
geformuleerde criteria. Het Commissariaat zal de reacties bundelen en
gebruiken om tot een weloverwogen en zo breed mogelijk gedragen
invulling van de beleidsregels te komen. Uiteraard moet deze invulling
wel passen binnen de kaders van de Mediawet.
Reacties worden bij voorkeur per e-mail ontvangen op het adres
consultatie@cvdm.nl Het Commissariaat zal de ontvangst van een reactie
bevestigen. Het is mogelijk te reageren tot en met uiterlijk 1 februari
2012.
Voor wie van belang?
In de voorgenomen beleidsregels en de regeling waarop nu gereageerd kan
worden, is uitgewerkt welke regels er gelden voor sponsoring, reclame
en productplaatsing. De consultatie is dan ook primair van belang voor
commerciële media-instellingen.
Commissariaat voor de Media