Vrouwen meer behoefte aan zinvol werk dan mannen
Persbericht van Lof Media
Lof verkiezing Maatschappelijk Bevlogen Vrouw & CSR Vrouw groot succes
Uit de jaarlijkse Lof verkiezing voor de Maatschappelijk Bevlogen Vrouw
blijkt dat zinvol werk essentieel is voor hoogopgeleide vrouwen. Het
liep storm voor deze verkiezing en er wordt nu druk gestemd via
lofonline.nl. In Nederland wordt er vaak geringschattend gezegd dat
vrouwen alleen maar 'leuk' werk willen, maar uit de verkiezing blijkt
het tegendeel. Voor vrouwen telt niet alleen het salaris, maar de
toegevoegde waarde die zij kunnen bieden voor de maatschappij.
Jolanda Holwerda, oprichter Lof: "Er zijn steeds meer vrouwen die het
bedrijfsleven verlaten om elders met zinvol werk bezig te zijn, waar
zij een duidelijke maatschappelijke bijdrage kunnen leveren. Ik hoor
steeds vaker de term corporate refugees die refereert naar vrouwen die
uitstromen, omdat zij willen werken voor bedrijven met een sociale
missie. Mannen zijn meer georiënteerd op een carrièrepad dat hen naar
de top brengt, terwijl vrouwen iets willen bijdragen aan een duurzame
wereld".
Dubbele verkiezing
Lof Media organiseerde in aanloop naar het decembernummer van Lof
Magazine een dubbele verkiezing. De Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2011
en de Corprorate Social Responsible (CSR) Vrouw 2011. Maatschappelijk
bevlogen vrouwen combineren hun baan en gezin met een grote inzet voor
goede doelen, terwijl CSR-vrouwen zich binnen het bedrijf bezighouden
met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Vijf vrouwen die privé initiatieven hebben ontplooid voor een betere
wereld, en tien CSR vrouwen, die binnen hun bedrijf het maatschappelijk
verantwoord ondernemen aan het voetlicht brengen, zijn genomineerd.
Hiertoe behoren ondermeer Anniek Mauser (Unilever), Elise Allart (TUI
Nederland) en Nancy Kamp-Roelands (Ernst & Young).
"Veel vrouwen hebben ambities op het gebied van werk, gezin en
maatschappij. Met deze verkiezing, zetten we zowel vrouwen in de
spotlight die hun maatschappelijke bevlogenheid in hun carrière
vormgeven, maar ook daarbuiten in hun vrije tijd", aldus Jolanda
Holwerda".
De jury bestaat uit:
De juryleden die uit alle inspirerende inzendingen de genomineerden
hebben gekozen van deze verkiezing zijn:
- Muriel Arts, Voorzitter NIMA,
- Willem Lageweg, Directeur MVO Nederland
- Sophie Vossenaar, Partner adviesbureau Himmelblau
- Jolanda Holwerda, Oprichter en Directeur Lof Media
Jury voorzitter Willem Lageweg: "Bij MVO gaat het om verbinden. Door
met elkaar te verbinden in plaats van te polariseren worden de beste
bedrijfsresultaten behaald. Vrouwen zijn meestal de uitstekende
verbinder".
Stemmen en publicatie
Tot 8 februari kan er gestemd worden en in het maartnummer van Lof
worden de winnaars bekend gemaakt.
*
Links:
http://www.lofonline.nl/verkiezing2011
Razende Robot Reporter