Persbericht

Online influencers willen persoonlijke benadering en meer relevante informatie

Eindhoven, 22 december 2011 - Online influencers staan positief tegenover benadering door bedrijven. De informatie die zij hierbij ontvangen, is echter in veel gevallen niet relevant en in de benadering ontbreekt vaak een persoonlijke aanpak. Dit blijkt uit onderzoek van LEWIS PR.

Online influencers - online actieve personen die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de online berichten en conversaties over een merk, product of dienst - merken nog vaak dat bedrijven niet goed weten met wie zij in hun benadering van online influencers precies contact hebben. Zo ontvangen zij regelmatig e-mails met algemene aanhef, waardoor het idee ontstaat dat zij onderdeel uitmaken van een massa-benadering. Daarnaast sturen veel bedrijven nog te vaak irrelevante informatie, die niet aansluit bij de interesses van de influencer en zijn publiek.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het voor de meeste influencers gelijk staat of zij door het bedrijf zelf of door een PR-bureau worden benaderd. Hierbij geeft het merendeel van de influencers aan dat ze bij een PR-bureau vaak makkelijker aan kunnen geven of ze de aangeboden informatie gaan gebruiken of niet.

De informatie die online influencers van bedrijven ontvangen, moet voor het merendeel van de bevraagde influencers aan een aantal zaken voldoen; zo dient de toegestuurde content toegevoegde waarde te bieden aan het publiek van de influencers en moet deze informatie niet gemakkelijk in andere bronnen terug te vinden zijn. Daarnaast dient de aangeboden informatie nieuwswaarde te bevatten en/of geschikt te zijn voor directe publicatie online.

Tenslotte gaven de online influencers aan met name geïnteresseerd te zijn in het reviewen van producten. Ook staan zij open voor samenwerking met bedrijven, met name op het gebied van winacties voor hun (lezers)publiek. Ook hier is het criterium dat de aangeboden informatie relevant moet zijn voor het publiek van de online influencers.

LEWIS PR voerde het kwalitatieve onderzoek uit onder 28 online influencers. Hierbij werd gebruik gemaakt van zowel online vragenlijsten als telefonische interviews. Het onderzoek is een vervolg op een survey naar de benadering van online influencers door marketeers, dat begin 2011 werd uitgevoerd.

Het volledige onderzoeksrapport over online influencers is hier te vinden.

Over LEWIS PR
De LEWIS Groep bestaat uit LEWIS PR en OCTANE PR en is gespecialiseerd in mediarelaties, waaronder financiële, persoonlijke en zakelijke PR voor bedrijven in Europa, Azië en Noord-Amerika. De Benelux-vestigingen bevinden zich in Eindhoven en Aartselaar, de internationale bedrijfsvoering wordt gecoördineerd vanuit Londen. Andere volledige dochters bevinden zich in Boston, Düsseldorf, Hong Kong, Kopenhagen, Los Angeles, Madrid, Manchester, Milaan, Mumbai, München, New York, Parijs, San Diego, San Francisco, Shanghai, Singapore, Stockholm, Sydney en Washington DC.

Het bedrijf is één van de snelst groeiende in de sector. LEWIS heeft momenteel een omzet van meer dan $32 miljoen en telt 300 werknemers. Zie voor meer informatie http://www.lewispr.nl.