Ingezonden persbericht


Parijs, Frankrijk, 21 december 2011

Haier derde jaar op rij nummer één merk huishoudelijke apparatuur- Euromonitor

Haier blijft zijn wereldwijde marktaandeel uitbreiden tot 7,8% en staat zo voor het derde opeenvolgende jaar bovenaan in Global Major Appliances van Euromonitor 2011

Haier heeft aangekondigd dat Euromonitor International, wereldwijd onderzoeksbureau voor consumentenzaken, het merk Haier weer tot het beste huishoudtoestellenmerk heeft benoemd. Met een volume-aandeel van 7,8% in de detailhandel in 2011, gaat deze eer voor het derde jaar op rij naar Haier. Dit betekent ook een groei voor Haiers wereldwijde marktaandeel in 2010 met 1,7%.

Haier is daarbij in verschillende productcategorieën als beste uit de bus gekomen en werd dit jaar ook nummer één in een nieuwe categorie. Dit bewijst dat Haier haar positie niet enkel versterkt maar dat haar groei op wereldniveau ook een grotere zichtbaarheid van het merk met zich meebrengt.

De bekroonde Haier producten zijn:


· Koelapparatuur:


- Haier is wereldwijd de nummer één fabrikant van koelapparatuur met een volume-aandeel van 16,5% in de detailhandel, een stijging met 3,9 punten ten opzichte van 2010.


- Haier is wereldwijd het nummer één merk van koelapparatuur met een volume-aandeel van 13,7%, een stijging met 2,9 punten ten opzichte van 2010.


· Diepvriezers:


- Haier is wereldwijd de nummer één fabrikant van diepvriezers met een volume-aandeel van 16,8% in de detailhandel in 2011.


- Haier is wereldwijd het nummer één merk van diepvriezers met een volume-aandeel van 16,7% in de detailhandel in 2011.


· Wasmachines voor thuisgebruik:


- Haier is wereldwijd het nummer één merk van wasmachines met een volume-aandeel van 10,9% in 2011, een stijging van 1,8 punten sinds 2010.


· Elektrische wijnkoelers:


- Haier is wereldwijd het nummer één merk en fabrikant van elektrische wijnkoelers met een volume-aandeel van 16,1% in de detailhandel in 2011, een stijging van 1,3 punten sinds 2010.

Het feit dat Haier zo hoog scoort in vele productcategorieën net als de significante jaarwinst in deze categorieën tonen het groeiende vertrouwen aan op wereldwijd niveau in Haiers kwaliteit via innovatieve, op maat gemaakte producten en diensten die het merk wereldwijd biedt. Meer en meer consumenten maken de keuze voor een brede selectie Haier producten die aan hun behoeften voldoen, wat ook te merken is aan het feit dat er voor het eerst een Haier diepvriezer in de top van de Euromonitor-ranking zit.

"Jaar na jaar zien we dat Haiers engagement om thuisoplossingen te creëren via onze innovatieve, op maat gemaakte producten wereldwijd steeds beter aanslaat en dat steeds meer mensen beseffen dat ze kunnen rekenen op Haiers brede waaier aan producten die hen de benodigde kwaliteit en waarde bieden", zei Mevrouw Zhang Tieyan, Hoofd van Haiers Global branding operation.

"Het feit dat Haier nu al drie jaar op rij in de top van de Euromonoitor ranking staat, toont Haiers vastberadenheid aan deze behoeften te voldoen. Nu Haier op wereldniveau blijft groeien, is het ons doel om overal ter wereld de mensen nog beter te kunnen voorzien," voegde Zhang eraan toe.

"Het is een grote eer om voor de derde opeenvolgende keer als nummer één uit de Euromonitor International ranking te komen. Innovatie en het aanpassen aan lokale markten zijn belangrijke elementen in de ontwikkeling van het merk. Voor 2012 hebben we nieuwe, veelbelovende producten die verder moeten definiëren waar we met dit merk in de toekomst heen willen.", zei M. René Aubertin, CEO van Haier Europa.

Over Euromonitor International Limited:

Euromonitor International Limited, founded in the UK in 1972, is the world's leading independent provider of business intelligence on industries, countries and consumers. The Global Major Appliances Brands 2010 rankings are based on 2010 data from trade sources and national statistics.

Over Haier:
De Haier Group is wereldwijd het best verkochte huishoudtoestellenmerk met een marktaandeel van 7,8% in de detailhandel (Bron: Euromonitor International Limited, detailhandel in 2011). Dankzij zijn 'inspired living' visie, biedt Haier consumenten in meer dan 165 andere landen innovatieve producten van hoge kwaliteit. Naast het hoofdkantoor in Qingdao, China, beschikt Haier over regionale hoofdkantoren in Frankrijk en de Verenigde Staten, 61 trading partners, 29 productie-units, 8 designcentra en 16 industriële parken met meer dan 70.000 werknemers. De groep, voor wie R&D van zeer groot belang is, is gespecialiseerd in de productie en verkoop van een uiterst breed productaanbod. Voor Europa ligt de focus voornamelijk op koelkasten, wasmachines, vaatwassers, televisies en duurzame oplossingen.

De omzet bedroeg 20,7 miljard USD in 2010. Binnen de Haier Group zijn Haier Electronics Group Co., Ltd. (HKG: 1169) in Hongkong en Qingdao Haier Co (SHA: 600690) in Shanghai beursgenoteerd.



Ingezonden persbericht