Ingezonden persbericht
Red Herring Top 100 Global Award
Kiala bekroond als één van 's werelds 100 meest
innoverende en veelbelovende ondernemingen!
Nieuwegein, 21 december 2011 - Kiala prijkt als één van drie Benelux ondernemingen op de Red Herring Global Top 100-lijst van 2011. Eerder dit jaar veroverde Kiala al een plek in de Top 100 Europe. Met de wereldwijde erkenning bevestigt Kiala nogmaals haar groeipotentieel. De Red Herring Top 100 Global Award is een prijs van wereldformaat die de meest veelbelovende jonge technologiebedrijven in de kijker plaatst. De kwantitatieve en kwalitatieve selectiecriteria berusten onder meer op financiële prestaties, maar ook op technologische innovatie, creativiteit en kwaliteit van het management. Het is voor bedrijven een hele eer om te worden uitgekozen uit duizenden ondernemingen in meer dan 40 landen.
Sinds haar lancering in 2001 vormt innovatie het kloppend hart van Kiala's strategie. Kiala bedacht de "nieuwe generatie" afhaalpunten en verbeterde het leven van de actieve consument qua pakjes ophalen daarmee aanzienlijk. Denk maar aan de automatisering van afhalingsprocedures, moderne communicatiekanalen om te melden dat het pakje klaarligt, geautomatiseerde berichten en herinneringen, tracking, invoer van een identiteit of pincode bij het bezorgen van pakjes, etc.
Daarnaast ontwikkelde Kiala ook een eigen gamma unieke diensten, zoals SWAP (1-to-1 ruilservice voor materiaal in Kiala Punten), Retour+ (een toepassing die een betere controle van de retourstromen geeft) en Kiala Click & Collect (een aanvullende dienstverlening voor multichannelretailers die een heel netwerk van eigen winkels in het Kiala-netwerk kunnen opnemen).
Het Kiala-netwerk in enkele cijfers: de onderneming investeerde meer dan dan 24 miljoen euro in de opbouw, het onderhoud en de verbetering van het IT-platform. Dagelijks worden er tot 145.000 pakjes verwerkt. Elke dag opnieuw synchroniseren meer dan 6000 Kiala Punten. Sinds de lancering in 2001 is Kiala goed voor een jaarlijkse groei vangemiddeld 56%. Kiala is aanwezig in vijf Europese landen. In de Benelux zijn er meer dan 1.200 Kiala Punten.
De kracht van Kiala schuilt eveneens in de permanente gegevensuitwisseling met honderden ondernemingen in uiteenlopende gebieden, zoals e-commerce (123 inkt.nl, Amazon, Bol.com, eBay, Large Pop, Snapstore, Vente Exclusive,.), Retailers (AS Adventure, Bata, De Bijenkorf, Esprit, H&M, Hunkemöller, IKKS, McGregor, Nespresso, Puma, V&D,.), telecom (Billi, Belgacom, Scarlet,.) en de belangrijkste postorderbedrijven (Klingel, La Redoute, Neckermann, Yves Rocher,.).
"Met deze opname van Kiala in de Red Herring 100, zowel op Europees als op wereldniveau, zijn het opnieuw de troeven die Kiala van meet af aan hoog in het vaandel draagt die worden bekroond, namelijk dynamisme en creativiteit", aldus Denis Payre, medeoprichter en CEO van Kiala.
Over Kiala www.kiala.com
Kiala is Europees leider op het gebied van onafhankelijke netwerken van leveringspunten die het ongemak van een gemiste thuislevering van een pakket voorkomen. Het biedt zowel consumenten die via catalogus, internet of telefonisch aankopen doen, als iedereen die beroepsmatig veel onderweg is (bv. verkopers, promotionele medewerkers, vakmensen en technici) de mogelijkheid om hun pakket snel in ontvangst te nemen, te betalen of terug te zenden, waar en wanneer hen dat het beste uitkomt.
Kiala werd opgericht in 2001 en is actief in Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Het netwerk telt meer dan 6000 Punten (buurtwinkels, supermarkten, benzinestations, .) en verwerkt tot 145.000 pakketten per dag.
Kiala is beschikbaar via honderden partners, waaronder de grote spelers van de e-commerce (123inkt.nl, AchatVIP, Amazon, CDiscount, BrandAlley, Large Pop, Rue du Commerce, Sarenza, Spartoo, Vente Privée, Vente Exclusive,.), grote retailers die ook actief zijn op het internet (AS Adventure, Bata, De Bijenkorf, Célio, Du Pareil au Même, Esprit, Etam, Feu Vert, H&M, Hunkemöller, IKKS, Lavazza, Nespresso, Promod, Smartbox, Tommy Hilfiger, V&D,...), alle grote Europese postorderderverkopers (Bertelsmann, Damart, Neckermann, Klingel, Redcats, Yves Rocher,...), en hightechbedrijven voor services met grote toegevoegde waarden (bv. omruilingen van het SWAP-type via de klantenservice van XS4ALL, Scarlet, Belgacom, Free, SFR en HP, of IBM, NCR en Philips Medical voor de levering van onderdelen aan de onderhoudstechnici).
Sinds de start kent Kiala een jaarlijkse groei van gemiddeld 56%. De omzet steeg van 1,4 miljoen euro in 2002, het eerste volledige jaar dat het bedrijf actief was, tot 47,2 miljoen euro in 2010. In 2010 kende Kiala een groei van 40%.
Over Red Herring www.redherring.com
Red Herring is een internationaal mediabedrijf dat 's werelds meest innovatieve hoogtechnologische bedrijven, investeerders en beslissers samenbrengt in diverse fora: een innovatiemagazine, een dagelijks online technologierapport, technologienieuwsbrieven en grote evenementen voor de wereldleiders voor technologie. Red Herring geeft een diepgaand inzicht in de wereldwijde innovatie-economie, met een uniek perspectief op de opkomende technologieën die de economie richting geven.
Managers in de technologiesector, investeerders en strategen gebruiken de Red Herring 100-lijsten sinds 1996 als een instrument om de meest belovende ondernemingen wereldwijd te ontdekken en te promoten. De regionale Red Herring Award plaatst performante starters uit Azië, Europa en Noord-Amerika in de kijker.
-------------------------------
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht