Aruba.com
Nieuwe, interactieve reclamecampagne Aruba benadrukt `One Happy people'
Den Haag 28 november 2011 - Het Arubaans Verkeersbureau is dit najaar
met een nieuwe reclamecampagne gestart waarin illustraties centraal
staan en de nadruk niet op de bekende elementen, zoals de prachtige
stranden, ligt, maar op de vriendelijke en gelukkige mensen van het
`One Happy Island.' De campagne is door reclamebureau, INDIE,
gecreëerd.
"De strategie achter deze campagne is om aan de zogeheten `sea of
sameness' te ontsnappen waarbij het paradijselijk plaatje van een mooi
strand centraal staat. Daarmee laat je namelijk niet het onderscheidend
vermogen van Aruba zien, ook al hebben we prachtige stranden. Met deze
campagne heeft INDIE ervoor gekozen om de `happy people' van het eiland
naar voren te laten komen. Met diverse kleurrijke, geïllustreerde
printuitingen vertellen zij het verhaal over Aruba en fungeren zij als
ambassadeurs", aldus Tirso Tromp, Area Director Europe, Aruba Tourism
Authority.
Bijzonder aan de campagne is dat er gebruik is gemaakt van augmented
reality. Met een smartphone kunnen consumenten de speciale app Junaio
downloaden en de advertenties inscannen. Wanneer het ingescand is
verschijnen er op de telefoon diverse hotspots om op te klikken, waarna
je echte foto's, van de locaties die in de advertenties geïllustreerd
zijn, ziet.