Aruba.com


Nieuwe, interactieve reclamecampagne Aruba benadrukt `One Happy people'

Den Haag 28 november 2011 - Het Arubaans Verkeersbureau is dit najaar met een nieuwe reclamecampagne gestart waarin illustraties centraal staan en de nadruk niet op de bekende elementen, zoals de prachtige stranden, ligt, maar op de vriendelijke en gelukkige mensen van het `One Happy Island.' De campagne is door reclamebureau, INDIE, gecreëerd.

"De strategie achter deze campagne is om aan de zogeheten `sea of sameness' te ontsnappen waarbij het paradijselijk plaatje van een mooi strand centraal staat. Daarmee laat je namelijk niet het onderscheidend vermogen van Aruba zien, ook al hebben we prachtige stranden. Met deze campagne heeft INDIE ervoor gekozen om de `happy people' van het eiland naar voren te laten komen. Met diverse kleurrijke, geïllustreerde printuitingen vertellen zij het verhaal over Aruba en fungeren zij als ambassadeurs", aldus Tirso Tromp, Area Director Europe, Aruba Tourism Authority.

Bijzonder aan de campagne is dat er gebruik is gemaakt van augmented reality. Met een smartphone kunnen consumenten de speciale app Junaio downloaden en de advertenties inscannen. Wanneer het ingescand is verschijnen er op de telefoon diverse hotspots om op te klikken, waarna je echte foto's, van de locaties die in de advertenties geïllustreerd zijn, ziet.