Ingezonden persbericht


Haaksbergen, 20 december 2012

ICT Spirit start met Business Solutions
Focus on your business ... solutions

De Haaksbergseautomatiseerder ICT Spirit start per 1 januari 2012 eennieuwe business unit: ICT Spirit Business Solutions. ICT haakt vandaag de dag steeds verder in op de business processen en vraagt om een sterke focus op praktische business oplossingen. Volgens ICT Spirit directeur Tom Altena is het daarom een logische volgende stap in de ontwikkeling van ICT Spirit als kennispartij voor Oost Nederland.

Binnen de moderne kantoorautomatisering speelt software een steeds grotere rol. Niet alleen omdat het, na personeel, de grootste kostenpost binnen ICT is maar ook omdat software bedrijven echt vooruit helpt. Het is immers de software die maakt dat medewerkers en -sters van organisaties kunnen doen wat zij moeten doen.

Business Solutions
Tom Altena, directeur van ICT Spirit: 'De keuze om naast onze bestaande diensten ook een sterke focus op software te leggen ligt voor de hand.De ervaring leert ons dat wij praten met andere functionarissen zoals line of business managers in plaats van de IT manager. Er spelen andere belangen. Een ICT manager zal vooral kijken naar beheersbaarheid van processen terwijl de eigenaar van een business proces vooral kijkt hoe hij functioneel kan optimaliseren.' Volgens Tom Altena zijn deze andere belangen en daarbij horende andere benadering van de business de grondslag voor de oprichting van de nieuwe business unit 'ICT Spirit Business Solutions'.

SharePoint en CRM
De basis voor ICT Spirit Business Solutions zijn oplossingen gebaseerd rondom een centraal platform dat bestaat uit Microsoft SharePoint en Microsoft Dynamics CRM (Customer Relationship Management). Jan Swaters, business consultant bij ICT Spirit: 'Beide platformen kunnen zowel op locatie als online opgebouwd worden. We maken daar vooraf geen duidelijk onderscheid in. De eigenaar van een business proces wil vooral resultaat. Hoe dat bereikt wordt is wel belangrijk voor het rendement, maar of het 'doosje' nu groen of geel is zal die proceseigenaar weinig uitmaken.' Volgens Jan Swaters gaat het dan ook vooral om de praktische oplossingen. Zoals papierloos vergaderen, goed klantenmanagement, digitale factuurstromen en projectoplossingen. Vanaf de klantzijde tot en met de backoffice moet een klant rendement gaan ervaren.

Kenniscentrum
Met haar Microsoft Competence Center voor Oost Nederland is ICT Spirit een heus kenniscentrum in de weide regio. De start van ICT Spirit Business Solutions sluit daar naadloos bij aan. Tom Altena: 'In de afgelopen jaren hebben wij al veel ervaring opgedaan bij het ondersteunen van bedrijfsprocessen. Tot nu toe vooral vanuit de hoek van ICT Infrastructuur en cloud computing. Daar komt nu de software bij. De eerste projecten lopen al en tonen goede resultaten. Het lijkt op een vliegende start en dat geeft mij vertrouwen.'

Over ICT Spirit Business Solutions
ICT Spirit Business Solutions is onderdeel van ICT Spirit en richt zich op het ontwerpen, bouwen, implementeren en onderhouden van praktische oplossingen om bedrijfsprocessen optimaal te ondersteunen. Daarbij maakt zij gebruik van de basiscomponenten Microsoft SharePoint en Microsoft Dynamics CRM. ICT Spirit heeft haar focus op Cloud Services, Consultancy, IP Telefonie en ICT Infrastructuur. Meer informatie: www.ictspirit.nl.

Noot voor de redactie,