Ingezonden persbericht
MTV Networks wordt
Viacom International Media Networks en lanceert verkooporganisatie BE VIACOM
Amsterdam, 20 december 2011
MTV Networks heeft vandaag aangekondigd dat het gaat opereren als Viacom International Media Networks. Onder deze naam zal het bedrijf alle internationale merken en ondernemingen van Viacom vertegenwoordigen en rapporteert het rechtstreeks aan Viacom. Viacom International Media Networks verenigt MTV Networks International, BET International en de zenders van Paramount Pictures in één divisie voor de internationale markt.
"Met deze stap versterken we de positie van Viacom als toonaangevende aanbieder van entertainmentcontent, die kijkers overal ter wereld aan zich bindt via televisie, speelfilms en digitale platformen. Deze nieuwe entiteit weerspiegelt het feit dat de internationale markt centraal staat in de algemene groeistrategie van Viacom," zegt Dan Ligtvoet, Executive Vice President en Managing Director van Viacom International Media Networks Northern Europe. "Viacom International Media Networks werkt als een geweldige katalysator voor groei van onze onderneming, ook in de Noord-Europese landen. Het is bovendien een logische volgende stap in onze ontwikkeling. Viacom gelooft in schaalvergroting en door al onze vermogensbestanddelen samen te brengen, kunnen we onze schaal vergroten en onze positie versterken ten opzichte van de partijen waarmee we wereldwijd samenwerken, zoals distributeurs en adverteerders."
Tegelijk met deze stap kondigt Viacom International Media Networks ook de lancering van zijn internationale verkoopdivisie BE VIACOM aan. BE VIACOM wordt een bron van oplossingen voor brand engagement, oftewel merkenbinding, voor merken die gericht zijn op groepen kinderen, jongeren en jongvolwassenen wereldwijd. Brand engagement-oplossingen binnen het Viacom International Media Networks-portfolio van mediamerken zijn onder meer reclame, promotie, branded content, brand experience, digital activation, sponsoring en licentieverlening.
"Bij BE VIACOM ontwikkelen en leveren we strategische, creatieve turnkey-oplossingen, aangezien we zowel de creatieve als de zakelijke expertise van ons netwerk kunnen benutten," aldus Jin Choi, Senior Vice President van BE VIACOM Northern Europe. "Bij ons kunnen klanten profiteren van een mondiaal kader en een centraal bestuurde internationale onderneming, terwijl onze oplossingen op flexibele wijze kunnen worden aangepast aan lokale omstandigheden."
BE VIACOM levert deze creatieve media-oplossingen door gebruik te maken van de eigen mediamerken in het Viacom-portfolio. Dit portfolio van 14 mediamerken is ongeëvenaard in het bereiken van specifieke groepen kinderen, jongeren, jongvolwassenen en gezinnen. Het gaat onder meer om de grootheden MTV en Nickelodeon, de toonaangevende merken Comedy Central, VIVA, TMF en VH1 en onze digitale merken, van Gametrailers tot Neopets. Niet alleen de breedte, maar ook de diepte van het portfolio is indrukwekkend. Het omvat televisie en radio, digitale en mobiele media en bovendien worden er regelmatig zogenaamde brand experiences gerealiseerd in de vorm van evenementen en consumentenproducten.
Ingezonden persbericht