Schorer lanceert campagne 'Dat doet een hiv-test'
Persbericht van Schorerstichting
Uit Schorer Monitor 2011 blijkt dat homo- en biseksuele mannen onder de
26 jaar vaker recent op hiv zijn getest dan mannen boven de 35 jaar.
Maar liefst 62% van alle homo-en bimannen onder de 26 jaar deed in het
afgelopen half jaar een hiv-test tegenover 45% van de mannen boven de
35 jaar. Schorer lanceert daarom de campagne 'Dat doet een hiv-test' om
homo- en bimannen boven de 35 jaar te stimuleren zich minimaal elk half
jaar te laten testen op hiv. De campagne belicht de voordelen van het
doen van een hiv-test.
Dat doet een hiv-test
Op de campagnewebsite www.datdoeteenhivtest.nl staan zeven persoonlijke
verhalen van homo- en bimannen over wat de hiv-test voor hen heeft
betekend. Doel van de campagne is om eerder geteste mannen te
stimuleren om minimaal elk half jaar een hiv-test te laten doen. De
campagne richt zich op mannen boven de 35 die meerdere sekspartners
hebben en zich gezien hun gedrag niet vaak genoeg op hiv laten testen.
Via flyers, online banners en social media worden mannen geattendeerd
op de campagne. GGD'en en andere samenwerkingspartners haken in de
regio aan op de campagne.
Regelmatig testen
Regelmatig testen op soa en hiv wordt geadviseerd aan mannen die seks
hebben met mannen omdat het beter is voor de gezondheid om een
mogelijke hiv-infectie snel te ontdekken, zowel voor de eigen
gezondheid als om de verspreiding van hiv tegen te gaan. Een grote
meerderheid van de homo- en bimannen is het eens met dit advies. Uit
Schorer Monitor 2011 blijkt dat het percentage mannen dat ooit een
hiv-test heeft gedaan, inmiddels is gestegen naar 78%.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.datdoeteenhivtest.nl
Razende Robot Reporter