Werknemer wenst vurig een bonus voor kerst
Persbericht van Unique
Almere, 16 december 2011 - Een ruime meerderheid van de Nederlandse
medewerkers wil het liefst een kerstbonus. 50 procent verkiest een
bonus boven een kerstpakket, geschenkbon en een donatie aan een goed
doel. Unique onderzocht voor het vierde jaar op rij wat medewerkers bij
voorkeur willen als kerstgeschenk. Op basis van de mening van 519
respondenten is geconcludeerd dat de kerstbonus wederom veruit het
populairste kerstgeschenk is.
Het kerstpakket komt met 31 procent op de tweede plek van favoriete
kerstgeschenken. De geschenkbon sluit de top drie af met 12 procent.
Het minst populair is een donatie aan een goed doel. Aan dit
kerstgeschenk geeft slechts 7 procent de voorkeur.
De uitkomst van dit onderzoek ligt in lijn met de uitkomsten van de
Mentality Test. Met dit model is Nederland onderverdeeld in acht
verschillende Mentality Milieus. De Moderne Burgerij komt met 22
procent van de totale bevolking het meest voor in Nederland. Mensen die
hiertoe behoren zijn statusgevoelig, plannen het leven zorgvuldig, zijn
toekomstgericht en streven naar financiële zekerheid. Een kerstgeschenk
in de vorm van een bonus past goed binnen dit profiel.
"Aantrekkelijke werkgevers hebben de wensen en voorkeuren van
medewerkers goed op hun netvlies. Een methode om daar inzicht in te
krijgen is de Mentality Test. Er blijven natuurlijk altijd individuele
wensen, maar aan de hand van de Mentality Test wordt een profiel
geschetst met kenmerkende drijfveren, normen en waarden. Ook de
gewenste manier van belonen is hieruit op te maken. Wij vragen daarom
iedere kandidaat die we spreken om de test in te vullen, zodat we
verder kijken dan het cv en een betere match met werkgevers kunnen
realiseren", aldus Raymond Puts, algemeen directeur bij Unique.
*
Links:
http://www.unique.nl
Razende Robot Reporter