Ingezonden persbericht


VGZ-directie en klanten in gesprek over zorgwensen

Wilt u extra reizen voor goede zorg?

Arnhem, 15 december 2011 - Een groep klanten van VGZ schuift dinsdagavond 20 december aan bij de directie van de zorgverzekeraar. Ze zijn uitgenodigd door Martin Bontje, lid van de raad van bestuur, en Jeanette Horlings-Koetje, directeur zorginkoop, om met hen te spreken over de zorg. De gezondheidszorg in Nederland is van hoog niveau maar volgens VGZ kan het nog beter. Klanten van VGZ kunnen zich nog aanmelden voor het gesprek door een email te sturen naar redactie@vgziza.nl. Het gesprek vindt plaats op het hoofdkantoor van VGZ in Arnhem.

Zorgverzekeraar VGZ wil van klanten weten hoe ze denken over de zorg en welke ideeën ze hebben voor verbeteringen. Martin Bontje van VGZ: 'We horen graag persoonlijk wat mensen vinden van de zorg in Nederland. Wanneer we weten wat er leeft onder onze klanten, kunnen we daar ook iets mee doen. Als VGZ zetten we ons actief in om de kwaliteit van zorg te verbeteren, dat zien we als onze taak en verantwoordelijkheid. Uiteindelijk kunnen we er alleen samen voor zorgen dat de zorg echt beter wordt, en ook betaalbaar blijft. Zonder onze klanten is dat onmogelijk.'

Via de website van de Nationale Zorgbarometer (www.denationalezorgbarometer.nl) zamelt VGZ voortdurend zorgwensen in. Veel mensen hebben een zorgwens over huisartsen, specialisten of de kwaliteit van zorg. In het gesprek over de zorg tussen klanten en VGZ-directie staan daarom deze drie thema's centraal. De klanten krijgen prikkelende stellingen voorgelegd. Willen ze extra reizen voor een goede specialist? Moet er een 'Michelingids voor de zorg' komen om meer inzicht te krijgen in kwaliteitsverschillen? En zouden huisartsen ook 's avonds spreekuur moeten houden?

--- Einde bericht ---

Na afloop zal van het gesprek over de zorg een nieuwsfoto (20 december 's avonds) en een nieuwsvideo (21 december) worden verspreid. Beide zijn rechtenvrij te gebruiken en kunt u overnemen voor eigen media of website.