Een door 3M opgedragen onderzoek wijst uit dat consumenten waarde hechten aan groothoek TV kijken op hun LCD TV's
Een nieuw, door 3M georganiseerd onderzoek toont aan dat Amerikaanse consumenten scherpe helderheid en kwaliteit wensen, ongeacht uit welke hoek zij naar hun LCD TV kijken.
3M Physicist Dr. Dave Lamb stands next to two LCD TV screens with identical on-axis brightness, but varying degrees of wide-angle luminance - a combination of off-axis viewing and brightness. Some LCD TVs lose quality when viewed from the side, such as the TV on the right. Photo credit: 3M
De studie werd geleid door CBS Vision, een in Las Vegas gebaseerde onderzoekdivisie en faciliteit van CBS Corporation. 3M is een vooraanstaand technologiebedrijf dat zich specialiseert in consumentenelektronica van hoge kwaliteit.
De resultaten tonen aan dat, naarmate televisietoestellen kernpunten worden voor vermaak bij TV kijken, gaming en webconnectiviteit, de consumenten vanuit verschillende hoeken en met regelmaat naar hun TV kijken, en een constant helder en scherp beeld verwachten. De studie laat eveneens zien dat consumenten, naarmate zij ouder worden, nog meer waarde hechten aan groothoek.
“Wij hadden het genoegen om met 3M samen te werken om de fundamentele waarden rondom de LCD TV-ervaringen van consumenten van dichtbij te bekijken," zei David Poltrack, hoofdonderzoeker, CBS Corporation en president van CBS Vision. "Wij hebben ontdekt dat consumenten zich niet altijd realiseren dat de manier waarop zij naar hun LCD TV kijken invloed heeft op de kwaliteit van wat zij zien.
“Wij wilden begrijpen hoe belangrijk de groothoek luminantie - een combinatie van kijken buiten de asrichting en de helderheid - voor consumenten is, aangezien dit iets is wat met 3M technologie verbeterd wordt. Deze studie laat zien dat groothoek luminantie heel belangrijk is, zelfs als consumenten zich in eerste instantie niet bewust zijn van dat belang," zei 3M fysicus Dr. Dave Lamb, wetenschappelijk adviseur bij de studie.
De studie omvatte bijna 600 consumenten in drie fasen over een periode van vier weken, en wees uit dat 84 procent van de ondervraagden vanuit verschillende hoeken naar hun TV's kijkt. Bovendien gaf 69 procent van de deelnemers aan dat groothoek beeldkwaliteit heel belangrijk of uiterst belangrijk is. Toch was 44 procent zich aanvankelijk niet bewust van een verschil in kwaliteit van veel LCD-schermen bij zijdelings kijken. Toen zij eenmaal twee toestellen van verschillende kwaliteit naast elkaar hadden gezien, gaf 88 procent de voorkeur aan het scherm met de betere groothoek luminantie - een helderder, scherper beeld bij een verscheidenheid van kijkhoeken.
Het onderzoek toont daarnaast aan dat 47 procent van de consumenten aangaven dat zij niet tevreden zijn met de huis-modus instellingen van de meeste LCD-schermen, en deze instellingen wijzigen, waardoor meer energie verbruikt wordt.
Het onderzoek versterkt eerdere studies die in Japan zijn uitgevoerd betreffende de kijkgewoonten van consumenten[i] en de voorkeuren t.a.v. luminantie[ii].
De essentiële bevindingen wat betreft consumentengedrag omvatten:
- 86% heeft een TV met een vlak beeldscherm
- 15% gaat dit jaar beslist een nieuw televisietoestel kopen; 60% vindt beeldkwaliteit uiterst belangrijk
- 46% kijkt typisch naar hun voornaamste TV-toestel buiten de asrichting - die bepaald wordt als een kijkhoek van meer dan 15% buiten de as - als zij alleen kijken; voor 67% geldt dit als zij in gezelschap van andere mensen kijken
- 52% kijkt typisch naar hun tweede TV-toestel buiten de asrichting wanneer zij alleen kijken; bij 65% is dat zo als zij in gezelschap van anderen kijken
- 84% kijkt soms TV buiten de asrichting als zij alleen kijken; 87% gaf aan dat soms andere mensen buiten de asrichting naar hun TV kijken
De essentiële bevindingen wat betreft consumentenvoorkeur omvatten:
- 47% wijzigen de instellingen van hun TV-toestellen voor een helderder beeld (en verminderen daarmee de doeltreffendheid volgens de ENERGY STAR schaal)
- 44% was zich aanvankelijk niet bewust van een verschil in de beeldkwaliteit bij kijken buiten de asrichting
- 88% gaf de voorkeur aan het toestel met de betere groothoek luminantie bij directe vergelijking
- 83% van de mannen van 55 jaar en ouder zijn bereid om gemiddeld $200 meer te betalen voor een TV-toestel met een betere groothoek luminantie; voor 64% van de vrouwen van 55 jaar en ouder is dat eveneens het geval
Voor meer informatie over de vooruitzichten bij 3M betreffende LCD TV groothoek luminantie, over hoe consumenten de beste LCD TV kunnen kiezen, of voor foto's van Lamb met LCD TV's, kunt u een bezoek brengen aan www.3M.com/makesyouwonder.
Over 3M
3M is sinds 1995 een kernleverancier in de elektronica-industrie voor consumenten, en produceert beeldschermen die helderder, lichter en energie-efficiënter zijn. 3M vangt de vonken van nieuwe ideeën op en zet deze om in duizenden vindingrijke producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een eindeloze stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor verdere informatie, gaarne www.3M.com bezoeken of @3MNews volgen op Twitter.
Over CBS Vision
CBS Vision, een onderzoekeenheid van CBS Corporation (NYSE: CBS.A en CBS), is gericht op het onderzoeken van en inzicht bieden in opkomende technologiën, media consumptiepatronen en adverteerwaarde op de marktplaats van de media, en om deze kennis te delen met zowel de CBS Corporation divisies als de klanten en potentiële partners van buitenaf. Het merendeel van de door deze eenheid uitgevoerde studies worden geleid vanuit CBS Television City, een hypermoderne faciliteit in Las Vegas in het MGM Grand Hotel.
[i] 2007 T. Fujine, Y. Kikuchi, M. Sugino, Y. Yoshida, Japanese Journal of Applied Physics, Vol. 46, No. 3B, p. 1358-1362 (2007).
[ii] 2011 T. Matsumoto, S. Haga, T. Nakatsue, S. Kubota, Y. Kubota, K. Imabayashi, K. Kishimoto, S. Goshi, S. Imai, Y. Igarashi, SID 18.2 (2011).
Foto's/multimedia galerij ter beschikking via: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50107583&lang=nl
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
Mary Lilja of Alex Cook, 952-893-7140
612-590-1522 (mobiel)