HorecaBackoffice belooft minder rompslomp
Tijd, gemak en rendement door innovatieve software
DWINGELOO, 20111215 -- Er komt een einde aan de administratieve rompslomp waarmee horeca-ondernemers dagelijks te maken hebben. Dat belooft horecabedrijfsadviseur Hans Noorman van HorecaBusiness. Door processen verder te automatiseren, kan men actueler op nieuwe ontwikkelingen inspelen en wordt ondernemen een stuk leuker.
"Steeds meer ondernemers zijn zich ervan bewust dat direct aansturen op actuele gegevens van essentieel belang is voor een gezond bedrijfsresultaat", zegt Noorman. "De kosten worden steeds hoger en de marges steeds kleiner. Direct aansturen op de inkoop- en personeelskosten levert meteen winst op. Het nalaten daarvan kan echter grote gevolgen hebben."
Verrassing achteraf
Volgens Noorman weten veel horeca-ondernemers niet hoeveel ze betalen voor het verwerken van de administratie, het opstellen van de jaarrekening en het doen van de diverse belastingaangiften. "Meestal komt de 'verrassing’ pas achteraf", vertelt Noorman. "Dat kan onherstelbare schade opleveren. Daarom adviseren wij ondernemers om 2012 goed te beginnen en aan de slag te gaan met HorecaBackoffice. Dit levert niet alleen meer tijd en gemak op, maar zeker ook meer rendement."
Digitaal gearchiveerd
HorecaBackoffice heeft een systeem ontwikkeld, waarbij men vooraf kan berekenen hoeveel de administratieve jaarkosten voor de onderneming bedragen. Noorman: "Denk aan het verwerken van de administratie (t/m de laatste werkdag bijgewerkt!), altijd actuele managementinformatie en het opstellen van de jaarrekeningen. Daarnaast zijn alle administratieve stukken meteen veilig digitaal gearchiveerd. Perfect voor de horecaondernemer die altijd een actuele managementrapportage wil.’
Overzichtelijk
Door de automatische koppeling met de bank, het kassasysteem en personeeladministratie biedt HorecaBackoffice een volwaardig softwarepakket. Door de administratieve processen te automatiseren, wordt e.e.a. overzichtelijk en minder arbeidsintensief. Noorman: `Op zich is er tegenwoordig voor elk probleem wel een oplossing te bedenken. Maar om programma’s met elkaar te laten ‘praten’, vergt een andere benadering. Horecabackoffice is zo’n platform met verschillende modules die op maat van de gebruiker aangepast kunnen worden.’ Noorman wil ook benadrukken dat in deze benadering de winst zit voor de toekomst. `Bedrijven die hierin niet meegaan, zullen meer en meer inefficiency in de bedrijfsvoering ervaren. Met alle gevolgen van dien.’
Full service
HorecaBackoffice is gespecialiseerd in het verwerken van horeca-administraties. Administraties waar een gemiddelde administratiekantoor liever met een grote boog omheen loopt. HorecaBackoffice biedt een full service oplossing. Leveranciers kunnen de digitale facturen rechtstreeks naar desbetreffende administratie mailen. En zo kan de papieren post logistiek gezien eerst langs de postbus van HorecaBackoffice lopen. De post van de horeca-ondernemer wordt direct gescand en ingeboekt. Noorman: `De klant hoeft alleen nog maar de betalingen te accorderen. Zodoende heeft hij meer tijd voor analyse van de resultaten. En om natuurlijk te ondernemen.’
Kijk voor meer informatie op www.horecabackoffice.nl.