De Museumladder wordt Museum&Erfgoedladder
AMSTERDAM, 20111215 -- De Museumladder gaat voortaan verder als de Museum&Erfgoedladder. Deze ladder is één van de UITladders die al ruim 40 jaar verschijnen in de grote dagbladen en overzicht bieden van het culturele aanbod in Nederland. Met deze stap breidt de ladder uit naar weergave van bezienswaardig cultureel erfgoed. Dit is een passende verbreding van de ruim 40 jaar dat de Museumladder informatie van musea en hun exposities aanbiedt.
Communicatie- en mediabureau BBK/Door Vriendschap Sterker is initiatiefnemer en uitgever van de ladders en speelt met de Museum&Erfgoedladder in op de toenemende belangstelling voor cultureel erfgoed. “een duidelijk zichtbare trend. Mensen zoeken meerwaarde steeds vaker in een vorm van traditie met belevingswaarde en die bovendien aansluit bij ‘impulsgedrag’. Ze zoeken naar authenticiteit, streekeigenheid en cultuur. Iets wat ze vinden in het brede en wijd verspreide aanbod van cultureel erfgoed.” Aldus Véronique Swinkels, directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker.
Ook aan de aanbodkant is sprake van een stijgend besef van wat men in handen heeft: “Naast de trend aan de vraagzijde beseft de erfgoedsector in toenemende mate dat zij hun waardevolle aanbod tekort doet als ze het niet sterker profileert. De ladder die al 40 jaar bekendheid en succes geniet, lijkt het perfecte medium.”
De Museum&Erfgoedladder voorziet lezers van de grote dagbladen in hun behoefte aan informatie over het aanbod van musea en ander cultureel erfgoed. Met een bereik van ruim 1,9 miljoen lezers zal vanaf nu dus ook erfgoed via de ladder aan de man gebracht worden. Een digitale slag voor de ladders staat voor de deur. Hiermee worden bereik en mogelijkheden nog eens aanzienlijk vergroot. Voor meer informatie over de UITladders, bezoek www.doorvriendschapsterker.nl.
Ingezonden persbericht