Ingezonden persbericht
Nederlandse professionals 'creatief' in 2011
LinkedIn-enquête onthult de meest gebruikte 'buzzwords' in LinkedIn-profielen
Amsterdam, 13 december 2011 LinkedIn, 's werelds grootste professionele netwerk met meer dan 135 miljoen leden wereldwijd, onthult vandaag de meest gebruikte woorden in LinkedIn-profielen in 2011. Het meest gebruikte woord wereldwijd, maar ook in Nederland, is 'creative'.
Hieronder een top 10 van de meest gebruikte woorden in LinkedIn-profielen in Nederland:
* Creative
* Specialized
* Innovative
* Sustainable
* Flexible
* Effective
* Broad experience
* Motivated
* Dynamic
* Communication skills
Uit onderzoek van LinkedIn uit 2010 bleek dat 'buzzwords' zoals 'uitgebreide ervaring', 'dynamisch', 'gemotiveerd' en 'innovatief' het meest voorkwamen in verschillende landen. Sinds dit onderzoek is het wereldwijde ledenbestand van LinkedIn gegroeid van 85 miljoen naar 135 miljoen leden, hiermee is ook de lijst veranderd.
In onderstaand overzicht is te zien welk 'buzzword' in de landen waar het onderzoek is uitgevoerd het meest gebruikt wordt.
* Creative: Australië, Canada, Duitsland, Nederland, UK en de VS
* Multinational: Brazilië
* Dynamic: Frankrijk
* Effective: India
* Problem solving: Italië
* Motivated: Ierland
* Managerial: Spanje
* Track record: Singapore
"De concurrentie is groot dus zorg dat je LinkedIn-profiel opvalt", zegt Lot Keijzer, director Marketing Solutions, LinkedIn Benelux. "Ook al verschilt de lijst van de te veel gebruikte termen met de lijst van vorig jaar, de boodschap blijft hetzelfde: verban 'buzzwords' van je profiel. Gebruik taal die jouw unieke professionele prestaties en ervaringen laat zien. Geef waar mogelijk concrete voorbeelden van resultaten die je hebt behaald en noem eigenschappen die jou speciaal maken."
Hieronder worden de top drie tips gegeven die professionals tijdens de rustige kerstperiode kunnen gebruiken om hun LinkedIn-profiel beter op te laten vallen:
Maak je vaardigheden zichtbaar
Voeg relevante LinkedIn Skills toe aan je profiel. Zo wordt je beter gevonden wanneer andere professionals iemand zoals jij zoeken voor een project, advies of voor een andere openstaande functie.
Zorg voor goede aanbevelingen
Aanbevelingen op LinkedIn verspreiden zich snel en geven mensen die je profiel bekijken een idee van wie je bent als professional. Vraag om LinkedIn aanbevelingen van managers en klanten met wie je gewerkt hebt en laat weten waarom je hierom vraagt (om meer klanten te werven, om een nieuwe baan te vinden, etc.). Geef ook aan over welke aspecten de aanbeveler een oordeel kan geven: "Ik zal het erg waarderen als je een aanbeveling over me zou schrijven betreffende project ABC waar ik aan heb gewerkt en waardoor de verkoop is gestegen met 120 procent."
Optimaliseer je profiel
Zorg ervoor dat je LinkedIn-profiel compleet is en al je werkervaring erin staat. Je hebt 12 keer meer kans om gevonden te worden door potentiële werkgevers als je meer dan één functie noemt. Voeg ook een profielfoto toe. Mensen vergeten nooit een gezicht.
Kijk voor meer informatie over het onderzoek van LinkedIn op de LinkedIn Blog.
-Einde-
Over LinkedIn
LinkedIn, opgericht in 2003, verbindt professionals wereldwijd om ze nog productiever en succesvoller te maken. Met meer dan 135 miljoen leden wereldwijd, waaronder leidinggevenden van elk Fortune 500-bedrijf, is LinkedIn 's werelds grootste online professionele netwerk. Het bedrijf heeft een gediversifieerd business-model bedrijfsmodel met inkomsten uit lidmaatschappen, marketingoplossingen en recruitmentoplossingen. LinkedIn heeft kantoren in 22 landen wereldwijd en het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley.